خداحافظی استان مرکزی با مدارس خشت‌وگلی و بخاری‌های نفتی
کد خبر: 3844306
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
آقازاده خبرداد؛

خداحافظی استان مرکزی با مدارس خشت‌وگلی و بخاری‌های نفتی

گروه فرهنگی - استاندار مرکزی گفت: استان همزمان با شروع سال تحصیلی جدید با مدارس خشتی و گلی و مدارس با بخاری‌های نفتی خداحافظی می‌کند، در روستاها یک‌هزار کلاس از شیوه سنتی بخاری نفتی استفاده می کردند که همه آنان به بخاری گازی تبدیل شد و امید است در فرصت دیگری بخاری‌های گازی را جمع و کلاس‌ها را به سیستم گرمایشی استاندارد‌تری مجهز کنیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، اول مهر در مراسم بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه نمونه دولتی حاج‌کاظمی اراک، گفت: در کشور 570 هزار کلاس درس در یکصد و 10 هزار واحد آموزشی فعال است و در استان هم 11 هزار کلاس درس در 2 هزار واحد آموزشی فعالیت دارد.

وی آموزش و پرورش را مرکزی بزرگ، پیچیده و هنرمندانه دانست که با وجود همه کمبودها از نظر کلاس، تجهیزات و نیرو با قدرت اهداف خود را دنبال می‌کند.

استاندار گفت: لازم است از همه خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های روستایی به دلیل برخی واحدهای آموزشی غیر‌استاندارد پوزش بخواهیم، جایگاه آنان بسی بالاتر از این واحدهای آموزشی است تا بتوانند در آن فضا تحصیل کنند، اما آنان با صبوری از همین امکانات محدود حداکثر بهره‌برداری را می‌کنند.

آقازاده اضافه کرد: امروز نوجوانان ما در همین مدارس و کلاس‌ها تحصیل می‌کنند و با خوب درس خواندن ایران یکی از بهترین‌های دنیا از لحاظ استعداد، هوش و ذکاوت است، هوش دانش‌آموزان ایرانی با کسب رتبه‌های بسیار خوب در المپادهای داخلی و خارجی گوی سبقت را از دیگر دانش‌آموزان اروپایی و امریکایی می‌رباید و همین عامل باعث شده تا جایگاه دانش‌آموزان ایرانی همواره بین 10 تیم برتر دنیا باشد و این امر افتخار بزرگی برای کشور است.

وی بابیان این نکته که امروز در شرایط محدودیت مالی و اعتباری قرار داریم، اظهار کرد: محدودیت‌ها از سوی دشمن بیشتر می‌شود و عمدتاً هدف دشمن از اعمال فشار جوانان و ضربه زدن به سیستم آموزشی است، اما جوانان با وجود این محدودیت‌ها با تلاش وافر و کسب رتبه‌های خوب بین‌المللی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و ورزشی پاسخ محکمی به دشمنان می‌دهند.

آقازاده ادامه داد: جوانان برخی مدارس به رغم غیر‌استاندارد بودن و محدود بودن فضا در عرصه‌های مختلف علمی داخلی می‌درخشند و گاه از همین مدارس و حتی مدارس روستایی رتبه‌های ممتاز کنکور را به دست می‌آورند.

استاندار مرکزی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: قدرت و قوت جوانان ایران‌زمین برهمگان به ویژه استکبار جهانی مشخص است‌، جوانان دیروز، پدران و حتی پدربزرگ‌های امروز با تمام هستی خود از نظام و انقلاب اسلامی دفاع کرده و اجازه ندادند خاک ایران مورد چپاول آنان قرار گیرد، حتی بعد از جنگ تحمیلی نیز همان جوانان در عرصه سازندگی و بازسازی مناطق جنگ‌زده کوشیدند.

وی افزود: شما نوجوانان و جوانان امروز باید از این جوانان درس گرفته و هر لحظه و در همه حال به ویژه جنگ اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم بزرگ‌مرد میدان باشید، جوانان امروز در خیلی از رتبه‌ها و یافته‌های علمی دنیا، نوآوری‌های فنون مختلف و فناوری‌های گوناگون حرف اول را می‌زنند. علم امروز کشور که به برکت جوانان و نوجوانان ایجاد شده است ایران را نه در منطقه خاورمیانه بلکه در بخش‌های مهمی در جهان در کنار کشورهای پیشرفته قرار داده است که این امر عظمت هوش و ذکاوت و استعداد ایرانی‌هاست.

آقازاده بیان کرد: شما نوجوانان امروز باید افتخار کنید در محیطی زندگی می‌کنید که امنیت در آن حرف اول را می‌زند، ایران در کمربندی از بحران‌های امنیتی در منطقه خاورمیانه است و همه کشورها به نوعی مشکلات امنیتی داشته و مردم احساس امنیت نمی‌کنند، اما در ایران اسلامی به برکت خون شهدا، استعدادها و استقلال ایجاد‌شده شاهد وجود امنیت پایدار در کشور هستیم و در سایه امنیت جوانان خوب تحصیل کرده و معلمان در سایه امنیت آنچه را که آموختند به خوبی انتقال می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ممکن است برخی از دانش‌آموزان نسبت به برخی مباحث گله‌مند باشند و گاه حرف‌هایشان هم درست است و ما در خیلی از موارد ضعف‌ها را قبول داریم و خیلی از دستگاه‌ها ممکن است در اداره مسئولین نقایص، ضعف و کوتاهی داشته باشند اما با وجود همه مشکلات ایران کشوری قابل احترام برای همه کشورهای دنیاست. باید همه تلاش کنیم نقاط ضعف را با هماهنگی و انسجام و وحدت رفع کنیم و هم شما و هم ما از این شرایط موجود درس عبرت بگیریم تا نواقص را کامل‌تر و رفع کنیم.

وی بیان کرد: امروز نگاه و گرایش دولت خدمتگزار به استفاده بیشتر از جوانان است، عملکرد دولت در بهره‌گیری از جوانان و مدیریت‌ها خیلی بهتر از گذشته است و قطعا در آینده بهتر از امروز خواهد بود. آینده کشور برای شما نوجوانان و جوانان است و شما با ارائه شیوه‌ها و رفتارهای مناسب به اثبات خواهید رساند و به دولت‌های آینده تحمیل می‌کنید که استفاده از جوانان را به عنوان ابزار ضروری در دستور کار خود قرار دهد.

آقازاده اظهار کرد: استان همزمان با شروع سال تحصیلی جدید با مدارس خشتی و گلی و مدارس با بخاری‌های نفتی خداحافظی می‌کند. با وجود همه مشکلات، دولت سعی دارد نیازهای آموزش و پرورش را حتی‌الامکان تأمین کند. در روستاها یک‌هزار کلاس از شیوه سنتی بخاری نفتی استفاده می کردند که همه آنان به بخاری گازی تبدیل شد و امید است در فرصت دیگری بخاری‌های گازی را جمع و کلاس‌ها را به سیستم گرمایشی استاندارد‌تری مجهز کنیم.

استاندار مرکزی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: استان به رغم اینکه در مرکز کشور قرار دارد اما جزو استان‌های محروم در حوزه نیروی انسانی است، بیش از 3 هزار نیروی انسانی برابر استانداردهای فعلی آموزش و پرورش کم داریم. فشار این کمبود روی معلمان فعلی است و دانش‌آموزان همکاری کنند تا شاهد بهتر شدن وضعیت نیرو باشیم. از همه دانش‌آموزان خواستارم به جهت داشتن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی روحیه تعاون را در مدرسه ارتقا بخشند.

انتهای پیام

captcha