رعایت اصل بی‌طرفی رویه ستاد انتخابات استان مرکزی است
کد خبر: 3848762
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

رعایت اصل بی‌طرفی رویه ستاد انتخابات استان مرکزی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه رعایت اصل بی‌طرفی و قانونمندی رویه ستاد انتخابات استان است، افزود: این مهم به‌ صورت فهرست‌وار به ستادهای شهرستانی و فرمانداری‌های استان نیز ابلاغ شده، بنابراین اعضای ستاد باید در تمام فعالیت‌ها بر مدار قانون و ضوابط حرکت کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، 17 مهرماه در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی با رئیس و اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی که در دفتر بازرسی انتخبات استان برگزار شد، گفت: خروجی و بازتاب عملکرد مسئولان نظام اسلامی باید افزایش رضایتمندی عمومی و در نهایت مشارکت حداکثری مردم در فرآیند انتخابات را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: آحاد جامعه به ‌خصوص نسل جوان عملکرد و اقدامات مسئولان و کارگزاران نظام را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و از این منظر برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه و هدفمند برای حل مشکلات مردم باید رویکرد اصلی مسئولان قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: رعایت اصل بی‌طرفی و قانونمندی رویه ستاد انتخابات استان است که این مهم به‌ صورت فهرست‌وار به ستادهای شهرستانی و فرمانداری‌های استان نیز ابلاغ شده، بنابراین اعضای ستاد باید در تمام فعالیت‌ها بر مدار قانون و ضوابط حرکت کنند.

اکرمی اضافه کرد: فهرست ارزیابی شعب اخذ رای در حوزه نیازهای سخت‌افزاری تهیه شده که از سوی اعضای ستاد انتخابات استان مورد بازدید میدانی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت و کمبودهای شعب نیز فهرست‌بندی شده که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود. طراحی شعب اخذ رای در انتخابات امسال استان مرکزی باید به گونه‌ای باشد که حتی یک برگ رای هم بر زمین نماند و اگر لازم باشد در یک مکان فیزیکی ۲ شعبه اخذ رای مستقر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آموزش عوامل برگزارکننده انتخابات امسال آغاز شده و تمامی بخشداران و فرمانداران این استان حداقل هفته‌ای یک‌بار در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند. مسایل آی‌تی و فیبر نوری در تمامی نقاط مختلف استان باید به ‌زودی با فعالیت مخابرات و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حل شود.

وی اظهار داشت: هیات اجرایی و هیات نظارت و بازرسی انتخابات ۲ بال قدرتمند برگزارکننده هر چه بهتر انتخابات به‌عنوان یک فرآیند ملی هستند و بر همین اساس تعامل و همکاری دوجانبه در دستور کار اعضای این ۲ هیات قرار می‌گیرد چرا که قرار است در راستای اقتدار و سربلندی نظام اسلامی در کنار هم یک اقدام مشترک انجام دهند.

حجت‌الاسلام امیدرضا مبارک‌آبادی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: هیات اجرایی انتخابات باید از لایه‌های مختلف جامعه به خصوص اصناف باشند و دقت برای اینکه ارکان این هیات تنها از کارکنان دولت  نباشند موضوع مهمی است. بر اساس ماده ۴۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیات اجرایی مسئول مستقیم صحت انتخابات است، بنابراین اعضای این هیات باید از معتمدان محلات و اصناف انتخاب شوند.

وی بیان کرد: مشکلات و مسایل کارگری استان باید در اسرع وقت پیگیری شود چرا که تداوم این مهم در مشارکت مردم در انتخابات تاثیر دارد. آموزش مجریان انتخابات، فرمانداران و بخشداران نیز نکته مهمی در راستای برگزاری هر پرشورتر این فرآیند ملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی افزود: مشکلات و کاستی‌های قابل‌توجهی در بخش زیرساختی برگزاری انتخابات استان وجود دارد که می‌طلبد در اسرع وقت شناسایی و حل شود. با توجه به اینکه یک نفر از سوی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان در هر یک از فرمانداری‌ها مسئول نظارت بر ثبت‌نام نامزدهای انتخابی معرفی شده انتظار می‌رود فرمانداری‌ها نهایت همکاری را با این نیروها داشته باشند.

انتهای پیام
captcha