مطالعه کتاب می‌تواند در تقویت ارکان انقلاب نقش اساسی داشته باشد
کد خبر: 3853573
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲

مطالعه کتاب می‌تواند در تقویت ارکان انقلاب نقش اساسی داشته باشد

گروه فرهنگی - استاندار مرکزی گفت: انقلاب ما انقلابی فرهنگی است و با توجه به اینکه کتاب نیز از مقوله فرهنگ است، لذا مطالعه کتاب می‌تواند در تقویت ارکان انقلاب نقشی اساسی داشته باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی عصر روز گذشته 8 آبان‌ماه در آئین افتتاح تهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اراک که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، ضمن تقدیر از عوامل برگزار کننده دهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی، درگذشت آیت‌الله قاضی‌زاده را تسلیت گفت و افزود: آیت‌الله حاج شیخ علی‌اصغر قاضی‌زاده یکی از مبارزان انقلابی و از شاگردان امام خمینی(ره) و مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم خوانساری اراک بود و تلمذ در محضر امام راحل و دیگر مراجع از افتخارات ایشان است، آیت الله قاضی‌زاده یاری باوفا و راسخ برای امام، رهبری و انقلاب بود که همواره در مسیر اسلام و کمک به مردم حرکت کرد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب اراک فرصت بسیار خوبی است تا خانواده‌ها به ویژه جوانان از آن بهره‌مند شوند، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب همواره با استقبال خوب مردم روبه‌رو بوده است، بنده از جوانان خواستارم تا از نمایشگاه برپا شده دیدن کنند.

وی بابیان اینکه برپایی نمایشگاه فرصت خوبی برای ارائه تازه‌های نشر است، اضافه کرد: با اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها فرصت طلایی است اما غافل نباشیم که آمار کتابخوان‌های ما هر روز کمتر می‌شود، تا دو دهه گذشته جزو کشورهایی بودیم که آمار کتابخوان‌های ما اندک بود و سرانه کتابخوان‌های ما آمار خوبی نیست. البته در سال‌های اخیر بر این نگرانی افزوده شده است با گسترش فضای مجازی و آمدن اینترنت و دیگر ابزارها آمار کتابخوان‌‌ها کمتر شده است.

آقازاده افزایش قیمت کاغذ را از دیگر عوامل کاهش آمار کتابخوان‌ها بیان کرد و افزود: افزایش قیمت کاغذ و کتاب بر این نگرانی‌ها می‌افزاید و برای رفع این موضوع باید راهکارهای مناسبی را داشته باشیم که برگزاری نمایشگاه‌ها و ارائه تخفیف‌های لازم می‌تواند یکی از راهکارها باشد که در نمایشگاه استان این تخفیف‌ها با هماهنگی و برنامه‌ریزی اتخاذ شده است.

وی از همکاری ناشران برای ارائه تخفیف‌های لازم تقدیر کرد و افزود: دست اندرکاران نمایشگاه به ویژه عوامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم این فرصت را فراهم کردند تا بازدیدکنندگان و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی بتوانند کتاب‌ها را با تخفیف ویژه تهیه کنند. نگرانی‌های ما در حوزه کاهش آمار کتابخوان‌ها و صنعت چاپ و نشر این است که جوانان، خانواده‌ها تعهد داشته باشند که در روز نیم ساعتی کتاب بخوانند اگر همه ما مبادرت به مطالعه نیم ساعته داشته باشیم قطعا بر آمار کتابخوان‌‌های ما افزوده می‌شود. با مطالعه نیم ساعته جهاد کتابخوانی و فرهنگ خوب و سنتی فرهنگ‌دوستان را زنده نگه داریم.

استاندار مرکزی در بخش پایانی سخنان خود اضافه کرد: انقلاب ما انقلابی فرهنگی است و با توجه به اینکه کتاب نیز از مقوله فرهنگ است، لذا مطالعه کتاب می‌تواند در تقویت ارکان انقلاب نقشی اساسی داشته باشد. دستاورد برگزاری نمایشگاه کتاب احیای فرهنگ کتابخوانی و رساندن سرانه مطالعه به جایگاه واقعی خود است، اگر کتاب نماد فرهنگی باشد می‌تواند در کنار انقلاب به رشد و توسعه کشور کمک کند.

قادر آشنا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز در این مراسم به معرفی کتاب آخرین دختر پرداخت. این کتاب به شرح زندگی یک دختر ایزدی اهل عراق می‌پردازد که مدتی اسیر داعش بوده است این کتاب، توحش حاکم بر منطقه و شرایط را به خوبی توصیف می‌کند.

انتهای پیام
captcha