یوم‌الله 13 آبان را نباید به دانش‌آموزان محدود کرد
کد خبر: 3853657
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

یوم‌الله 13 آبان را نباید به دانش‌آموزان محدود کرد

گروه سیاست و اقتصاد – معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: ۱۳ آبان را نباید به دانش‌آموزان محدود کرد، ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و همه مردم با شرکت در این مراسم نفرت و انزجار خود را از استکبار به منصه ظهور خواهند رساند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، نهم آبان در جلسه ستاد بزرگداشت یوم‌‌الله سیزدهم آبان و هماهنگی راهپیمایی حمایت از جمعه‌های بازگشت فلسطین که در استانداری این استان برگزار شد برلزوم اجرای برنامه‌های موضوع‌محور و خلق آثار هنری تأکید کرد و گفت: دانشجویان هر یک از دانشگاه‌ها با پرچم مخصوص در تجمع ۱۳ آبان شرکت کنند همچنین از تمثال شهدا به ویژه شهدای دانش‌‌آموز در مراسم تجمع و راهپیمایی استفاده شود.

وی تصریح کرد: ۱۳ آبان را نباید به دانش‌آموزان محدود کرد، ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و همه مردم با شرکت در این مراسم نفرت و انزجار خود را از استکبار به منصه ظهور خواهند رساند. برای رفاه حال دانش‌آموزان و تأمین وسایل نقلیه علاوه بر شرکت اتوبوسرانی دستگاه‌ها و ادارات نیز وارد عمل شوند تا با کمبودی در این بخش و یا تردد شهروندان در سطح شهر مواجه نباشیم.

اکرمی نیاز به تولید محتوا را در برنامه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ضروری توصیف کرد و افزود: دشمنان در طول یکسال گذشته تمام انرژی خود را علیه مردم ایران گذاردند باید این نکات برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود. تحریم‌های اعمال شده به طور مستقیم علیه ملت ایران اتخاذ شد و این مبانی باید برای مردم بازگو شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: اگر تولید محتوا حرفه‌ای و هوشمندانه صورت گیرد قطعا خروجی خوبی دارد. دشمنان خود اذعان دارند تحریم‌های اعمال شده بی‌سابقه‌ترین، گسترده‌ترین و هوشمندانه‌ترین بوده است، خوشبختانه ملت ایران در برابر تحریم‌‌ها ایستادگی کرده است تولید محتوا باید مشخص کند دشمن اصلی مردم چه کسی و کجاست؟

وی با بیان اینکه برای تبیین دشمنی استکبار جهانی با مردم ایران باید در کنار راهپیمایی، تجمع اقدامات مبتکرانه و‌ خارق‌العاده صورت گیرد، اضافه کرد: حتی مغازه‌‌‌ها با جملات و نصب تکه کاغذی می‌توانند در تبیین و بیان اهداف دشمن در تحریم‌ها نقش‌آفرین باشند.‌ همه ما به عنوان مجموعه حاکمیتی باید تسهیل‌گر، کمک‌کننده و بسترساز باشیم.

اکرمی اضافه کرد: همواره بار اصلی مبارزه با استکبار جهانی بر دوش مردم بوده است و تا انتها هم بر دوش مردم خواهد بود. همه مردم با رفتار و اعمالشان نفرت و انزجار خود را از دشمن و استکبار جهانی نشان دادند، فعالیت در این حوزه نباید صبغه دولتی داشته باشد و این اقدامات باید دلی انجام شود اگر برنامه‌ها صرفا در قالب دستور اداری باشد ثمره‌ای ندارد لذا ظلم دشمنان با بیانی رسا بیان شود.

اکرمی تأکید کرد: ۱۳ آبان باید به وحدت مردم عمق ببخشد، روز ۱۳ آبان روز وحدت ملی ما در برابر استکبار جهانی است، همه مردم ایران چه مسلمان و چه غیر مسلمان همه در حمایت رهبری گام بر می‌دارند.

سرهنگ محسن گلشن‌زاده، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در این جلسه گفت: در روز ۱۳ آبان‌ماه باید اقشار مختلف مردم حضور داشته باشند و در این روز باید مقاومت‌های مردم بر علیه استکبار بیش از پیش تبین شود. ۱۳ آبان‌ماه علاوه بر روز دانش‌آموز، روز ملی استکبارستیزی است که در سال‌های اخیر تنها به بحث دانش‌آموزی بیشتر توجه شده و انتظار است امسال به بحث روز ملی استکبارستیزی به صورت ویژه پرداخته شود.

حجت‌الاسلام عباس دانشی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: در راستای حمایت از مردم فلسطین و لبیک به جمعه‌های بازگشت فلسطین، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و شورای سیاست‌‌‌گذاری ائمه جمعه لیستی برای راهپیمایی مراکز استان‌ها در راهپیمایی‌های پس از نمازجمعه ارسال کرد.

وی اعلام کرد: نخستین راهپیمایی برای اراک و در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه امسال در نظر گرفته شده که نمازگزاران جمعه اراک پس از اقامه نمازجمعه از درب اصلی مصلای بیت‌المقدس اراک به طرف خیابان دانشگاه و خیابان سلمان فارسی در حمایت از جمعه‌های بازگشت فلسطین راهپیمایی می‌کنند. آخرین راهپیمایی در نظر گرفته شده در این لیست نیز به اراک تعلق دارد که در ۲۰ تیرماه سال ۹۹ انجام می‌شود.

دانشی از اجرای تجمع و راهپیمایی ۱۳ آبان در ۵۰ نقطه شهری و روستایی استان خبرداد و گفت: در تمامی نقاط برنامه‌ها با جدیت و دقت انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha