تبلیغ قرآن از قم تا کشمیر / انتظار فعالیت قرآنی از بانوان ایرانی بیشتر است
کد خبر: 3955451
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷

تبلیغ قرآن از قم تا کشمیر / انتظار فعالیت قرآنی از بانوان ایرانی بیشتر است

یک فعال قرآنی از کشمیر هند فعالیت قرآنی بانوان ایرانی را مطلوب توصیف کرد و گفت: فعالیت‌های خوبی انجام می‌شود، اما کافی نیست و انتظار حضور از بانوان ایرانی بیشتر است.

رئیسه اختر، فعال قرآنی از کشمیر هند، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اقامت 25 ساله خود در ایران، اظهار کرد: از 8 سالگی در ایران زندگی می‌کنم و در تمام این سال‌ها از کسب آموزه‌های قرآنی بی‌بهره نبودم و هرگاه به کشور هند سفر می‌کنم هر آنچه آموخته‌ام را در اختیار نوجوانان، جوانان و بانوان می‌گذارم.

وی تصریح کرد: در اسلام به پرداخت زکات بسیار توصیه شده است و من نیز زکات آموخته‌های خود را در اختیار هم‌وطنان هندی و کشمیری خود می‌گذارم. در هند کتاب روخوانی و روان‌خوانی آقای محمد قاسمی را کامل آموزش داده‌ام و تمام سعی خود را به کار گرفته‌ام تا نکات تجویدی را نیز به نوجوانان علاقه‌مند به فراگیری فنون قرآن آموزش دهم.


بیشتر بخوانید:


اختر با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی در کشمیر اولین اولویت است، اضافه کرد: کشورهای ما از قرآن و هر نوع فعالیت در این زمینه مهجور هستند و باید برای توسعه فرهنگ قرآن بیش از این کار کرد. همچنین کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلاتی است که با آن درگیر هستیم و خوشبختانه جامعةالمصطفی(ص) در زمینه تربیت نیرو برنامه‌های خوبی دارد.

این طلبه جامعةالزهرا(س) با اشاره به اینکه تربیت نیرو در سطح بین‌الملل در دستور کار این مجموعه حوزوی قرار دارد، بیان کرد: مشکل کمبود اساتید قرآنی در کشورهای دیگر وجود دارد و این مشکل فقط در رشته‌هایی آوایی نیست، تقویت علمی اساتید در سطح بین‌المللی باید در رشته‌های مفاهیمی نیز انجام شود. چراکه مفاهیم زندگی مردم را متحول و نگرش آنان را نسبت به زندگی دگرگون خواهد کرد.

اختر از تشکیل گروه‌های قرآنی در کشور هند خبر داد و افزود: گروه‌ها در حوزه آموزش روخوانی و روان‌خوانی ورود داشتند و به دوره تجوید رسیدند و با یاری خداوند توانستیم تعداد کمی حافظ قرآنی نیز تربیت کنیم که امیدوارم بتوانیم با آموزش‌های کاربردی بر تعداد حافظان بیفزاییم.

وی سطح آموزش قرآن در ایران را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: آموزش اساتید قرآنی بسیار عالی است و ما نیز سعی می‌کنیم مطالب را با همان کیفیتی که می‌آموزیم انتقال دهیم. حوزه‌های علمیه و مؤسسه قرآنی وابسته به آستان مقدس حضرت معصومه(س) در زمینه تربیت نیروی انسانی در سطح جهانی برنامه‌ریزی مطلوبی دارند. آموزش‌های ایران به حدی است که وقتی ما وارد کشور خودمان می‌شویم از بنده برای تدریس به اساتید قرآنی آنجا دعوت می‌شود.

این فعال قرآنی ادامه  داد: از همان 8 سالگی که وارد ایران شدم با آموزه‌های قرآنی انس گرفته و در کلاس‌های آموزشی شرکت داشتم. پیروزی انقلاب اسلامی برکت و دستاورد عظیمی ایجاد کرده است که در سایه امنیت و دیگر آثار معنوی آن می‌توان به همه خواسته‌ها رسید.

اختر با اشاره به حضور تبلیغی خود در هند اضافه کرد: این بازه زمانی فرصت و موقعیت خوبی است تا به رسالت قرآنی خود جامه عمل بپوشانم و آموزش به دختران نوجوان و جوان حس بسیار شیرینی دارد که خداوند به من عنایت فرموده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی، ایران، رهبر معظم انقلاب در جهان نمونه ندارند و اگر کسی غیر از این بگوید تنها ادعایی واهی دارد، موفقیت و دستاوردهای بسیار خوب ایران را در طول این سال‌ها به وضوح می‌توان مشاهده کرد. تاکنون انقلابی را به یاد نداریم که حتی توانسته باشد یک سالگی خود را ببیند. چراکه بیداری که باید وجود داشته باشد در نخبگان دیگر کشورهایی که انقلاب کردند وجود نداشت و همین عامل باعث شکست آنان شد.

این طلبه جامعةالزهرا(س) فعالیت قرآنی بانوان ایرانی را مطلوب توصیف کرد و گفت: بانوان فعالیت‌های خوبی دارند، اما کافی نیست و انتظار حضور از بانوان بیشتر است، چراکه علاقه‌مندیم بانوی مسلمان ایرانی در بالاترین درجه علمی و قرآنی قرار داشته باشد. دانش‌آموزان ایران باید بتوانند قرآن را خوب و بدون اشتباه تلاوت کند. توقع سایر کشورها از یک ایرانی این است که قرآن را فصیح بخواند.  

انتهای پیام
captcha