اجرای طرح «تلاوت نور» در بنیاد شهید استان مرکزی
کد خبر: 4018855
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

اجرای طرح «تلاوت نور» در بنیاد شهید استان مرکزی

سرپرست بنیاد شهید استان مرکزی از اجرای طرح «تلاوت نور» در این مجموعه خبر داد و افزود: این طرح در قالب دوشنبه‌های قرآنی ویژه کارکنان برگزار می‌شود.

محمدرضا توحید نژاد بنیاد شهید مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، محمدرضا توحید نژاد، سرپرست این اداره کل در استان، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان نهادی فرهنگی و انقلابی خود را ملزم به احیای معروف برپایی نماز اول وقت می‌داند و تمام تلاش خود را در این عرصه به کار خواهد بست.

وی ادامه داد: باهدف لبیک گفتن به منویات مقام معظم رهبری در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ نماز، قرآن و معنویات بین کارکنان طرح «تلاوت نور» در این مجموعه در حال برگزاری است. جهت ترویج فرهنگ قرآنی، دوشنبه‌های هر هفته کارکنان بنیاد مرکزی بین نماز ظهر و عصر یک صفحه قرآن به همراه ترجمه آن تلاوت می‌کنند و این حرکت علاوه بر بهره‌گیری از معارف قرآنی، جزئی از آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی ماست.

توحید نژادبیان کرد: آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی جامعه اسلامی است که موجب گسترش معنویت و حل بسیاری از مشکلات جامعه می‌شود. تبیین سبک زندگی شهدا و وصایای آنان این نکته را به ما یادآور می‌شود که اقامه نماز یکی از ابزار بندگی و خالص شدن در برابر مادیات و زرق‌وبرق دنیوی است. لذا در وصیت‌نامه‌های این عزیزان می‌بینیم که اقامه نماز جماعت و قرائت قرآن از تأکیدات اصلی آنان بود.

وی در پایان به برگزاری مراسم زیارت عاشورا پنج‌شنبه‌های هر هفته، بیان احکام شرعی، آیات و احادیث توسط امام جماعت و برگزاری جلسات اخلاق کارکنان به‌صورت ماهیانه با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha