نیم‌درصد درآمد بخش صنعت به فعالیت‌های قرآنی تخصیص پیدا کند
کد خبر: 4072000
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
انتظارات جامعه قرآنی از رئیس‌جمهور / 3

نیم‌درصد درآمد بخش صنعت به فعالیت‌های قرآنی تخصیص پیدا کند

مرتضی مختاری، مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه مطالبه‌گری، زمینه‌ساز تسریع در انجام جریان‌های قرآنی می‌شود، گفت: دولت می‌تواند از شرکت‌های صنعتی بخواهد حداقل نیم درصد درآمد خود را صرف امور قرآنی کنند تا بدین وسیله مشکل تخصیص اعتبارات به این بخش تاحد بسیاری رفع شود.

مرتضی مختاری، مدرس دانشگاه

مرتضی مختاری، مدرس دانشگاه و فعال قرآنی، در خصوص انتظارات جامعه قرآنی از رئیس‌جمهور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با بیان اینکه تحقق مطالبات منوط به پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان استانی است، تصریح کرد: برای رفع مشکلات و برآورده شدن انتظارات باید جلسات متعددی همراه با ارائه راهکار برگزار شود و صرف پرداختن به مشکلات بدون در نظر گرفتن راهکارهای کاربردی، خروجی ندارد.

وی تزریق امید در جامعه را متذکر شد و با اشاره به اینکه دشمن از هر ابزاری برای زدودن امید از دل نوجوانان و جوانان استفاده می‌کند، گفت: دمیدن روح امید در جامعه از ضروریات است و ما نیز با بهره‌مندی از داشته‌های خودمان خواهیم توانست در برابر توطئه دشمن با قدرت بایستیم. قرآن و اهل‌بیت(ع) از مهم‌ترین داشته‌های ما هستند که می‌توانیم با وجود آنها از روح و روان جوانان این مرز و بوم پاسداری کنیم.


بیشتر بخوانید:


مختاری با بیان اینکه بیان انتظارات جامعه قرآنی را نباید به حساب سیاه‌نمایی فعالیت‌ها گذاشت، ادامه داد: صحبت در خصوص کمبودها و نقایص، به معنای عدم انجام هیچ اقدام موثری نیست چراکه همه ما نسبت به رونق فرهنگ قرآنی در 43 سال اخیر واقف هستیم و تربیت حافظان و قاریان به نام در سطح کشور گواه بر این ادعا است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه جامعه قرآنی استان مرکزی در کنار آموزش در سطوح مختلف و تربیت حافظان و قاریان تراز اول کشور، از برگزاری جلسات دورهمی قرآنی، کرسی‌های تلاوت، محافل خانگی غافل نیستند، اضافه کرد: برگزاری جلسات آموزش قرآن در دورترین و محروم‌ترین مناطق نشان از دغدغه‌مندی مسئولان این حوزه دارد، اما باید برای رونق این فعالیت‌ها حمایت صورت گیرد.

وی با تأکید براینکه هریک از ما فعالان قرآنی در هر سطح و مقامی که هستیم نسبت به رونق فرهنگ قرآنی مسئولیم و نباید به بهانه‌های مختلف از انجام این امور شانه خالی کرده و سلیقه‌ای عمل کنیم، گفت: همه ما یک هدف داریم و در مسیر متعالی شدن مبانی و آموزه‌های قرآنی در جامعه گام برمی‌داریم؛ از این رو برای حرکت صحیح و رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمندیم در کنار یکدیگر قرار گرفته و با همفکری و تعامل چشم‌اندازهای بلندتری را ترسیم کنیم، البته برای تحقق این مهم نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی از سوی مسئولان هستیم؛ چراکه بدون در نظر گرفتن بودجه کافی نمی‌توان طرحی را اجرایی کرد یا این کار با سختی انجام می‌شود.

مختاری مطالبه‌گری را زمینه‌ساز تسریع در انجام جریان‌های قرآنی برشمرد و ادامه داد: انتظار ما فعالان قرآنی نفع عمومی دارد و همه همشهریان از آن بهره‌مند می‌شوند. تخصیص بودجه قرآنی و البته پرداخت آن به استان‌ها باعث می‌شود تا فرهنگ قرآنی نشر بیشتری پیدا کند. متأسفانه شاهدیم همان بودجه اندک نیز اختصاص پیدا نمی‌کند و باعث بروز برخی مشکلات در بدنه فعالان این مجموعه می‌شود.

وی به جای خالی فرهنگسرای قرآنی در استان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه در استان مکانی مناسب برای برگزاری مسابقات نداریم و برای برگزاری رویدادهای قرآنی هرسال با مشکل مواجه هستیم. ساخت و تجهیز فرهنگسرای قرآنی چندمنظوره که بتوان از ظرفیت آن بهینه استفاده کرد در استان خالی است و امید است با تدابیر اتخاذ شده بتوان این مرکز قرآنی را احداث کرد.

مختاری با اشاره به ضرورت ورود برخی دستگاه‌ها همچون صمت به سمت فعالیت‌های قرآنی، ادامه داد: دولت می‌تواند از شرکت صنعت‌ها بخواهد حداقل نیم درصد درآمد خود را صرف امور قرآنی کنند؛ چراکه برای رونق فعالیت‌های قرآنی داشتن تکلیف سازمانی ملاک نیست و همه به قدر و اندازه خود باید سهیم باشند.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: فراهم شدن زمینه تدبر در قرآن، تبدیل معارف قرآنی به گفتمان‌های عمومی در جامعه، جریان‌سازی سبک زندگی قرآنی، تلاش جهت بهره‌گیری از ایجاد نظم نوین در حرکت قرآنی به منظور تربیت مدیران قرآنی، کادرسازی، توجه به آموزش مقدماتی و تخصص کودکان و نوجوانان، تخصیص امتیازات ویژه به حافظان و قاریان نخبه و نیز استفاده از اساتید و نخبگان قرآنی به عنوان مشاوران فرهنگی مدیران بخشی از مطالباتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha