15 هزار نفر از موزه‌های استان مرکزی بازدید کردند
کد خبر: 4089254
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

15 هزار نفر از موزه‌های استان مرکزی بازدید کردند

مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر در نیمه نخست امسال از ۱۰ موزه این استان بازدید کردند.

موزه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، رضا مظاهری، مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از موزه‌های استان مرکزی بازدید کردند.

وی اظهار کرد: 8 عدد شی‌ء فرهنگی و تاریخی امسال توسط مردم علاقمند به اشیای قدیمی به موزه‌های استان اهدا شد تا با نام اهداکنندگان در موزه‌های استان نگهداری و در معرض دید عموم قرار گیرد. همچنین ۶۰ عدد شی‌ء فرهنگی نیز امسال با اکتشاف و جابه‌جایی اشیا در موزه‌های استان جایگزین شده است.

مظاهری افزود: موزه‌های استان به عنوان گنجینه‌ای گران‌سنگ و با ارزش از آداب و سنن و آرایه‌های فرهنگی و زیستی پیشینان سرمایه‌های مهمی را از سبک زندگی و تفکر مردم ادوار مختلف فراروی بینندگان گذاشته است.

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: در۱۱ واحد موزه این استان 5 هزار اثر شامل مردم‌شناسی، ظرف سفالی و شیشه‌ای، اسناد خطی، کتاب‌های تاریخی، پیکره، آداب و رسوم گذشته‌گان و ابزار کار و پشیه برای علاقه‌مندان به نمایش درآمده است.

مظاهری افزود: موزه مردم‌شناسی در روستای تاریخی و هدف گردشگری انجدان با بازدید ۲۳۴ نفر در روز ۸ مهر ماه که به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری به صورت رایگان پذیرای گردشگران بوده است، رکورد بازدید در موزه خود را داشته است.

انتهای پیام
captcha