ثبت‌نام طرح ساماندهی داوران قرآنی در استان مرکزی هدفمند انجام شد
کد خبر: 4093589
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
نگاهی به طرح ساماندهی داوران قرآن /۳

ثبت‌نام طرح ساماندهی داوران قرآنی در استان مرکزی هدفمند انجام شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اجرای سومین دوره طرح ساماندهی داوران در استان، گفت: ثبت‌نام این طرح جهت تأمین داوران متخصص و رفع کمبود در برخی بخش‌ها به صورت هدفمند صورت گرفت.

حجت الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف مرکزی

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به سومین دوره اجرای طرح ساماندهی داوران قرآن در استان، افزود: در این مرحله حدود 45 نفر ثبت‌نام کردند و امیدست با پذیرش این افراد استان در بخش داوری بی‌نیاز از حضور داوران غیربومی شود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان داوری مسابقات مدارک خود را برای سازمان اوقاف ارسال کردند، ادامه داد: داوطلبان در گام اول مرحله غیرحضوری را پشت سر خواهند گذارد و اداره قرآنی استان زمانی وارد عمل می‌شود که شبیه‌سازی مسابقات آغاز می‌شود.

دهقانی با انتقاد از استقبال جامعه قرآنی شهرستان‌ها به جز ساوه از طرح ساماندهی داوران، اضافه کرد: از این طرح فقط فعالان قرآنی اراک و ساوه استقبال کردند که این مهم می‌تواند به دو دلیل عدم اطلاع‌رسانی از سوی اداره قرآنی استان یا عدم وجود افراد مستعد و دارای صلاحیت داوری باشد.

وی افزود: قطعاً هرآنچه در توان اداره امور قرآنی اوقاف استان بوده است در حوزه اطلاع‌رسانی صورت گرفته است، حتی نحوه ثبت‌نام و چگونگی فرایند از طریق اداره امور قرآنی به ادارات شهرستان‌ها و فعالان فرهنگی ابلاغ و متن اطلاعیه طرح در تمام گروه‌ها و کانال‌های قرآنی استان بارگذاری شده است.

دهقانی بیان کرد: برای استانی با وجود فعالان قرآنی بسیار تلخ است که از شهرستان‌های فعال در این حوزه همچون خمین، محلات و سایر شهرستان‌ها داور قرآنی نداشته باشد. متأسفانه فاصله معناداری بین اراک وساوه با سایر شهرستان‌ها از جهت تعداد مؤسسات، مربیان، نخبگان، رتبه‌داران مسابقات، پیشکسوتان و محافل قرآنی وجود دارد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان در پایان با بیان اینکه سومین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن به صورت هدفمند انجام شده است، افزود: هدف سازمان اوقاف این است که استان‌ها در تمام بخش‌های داوری، قوی باشند؛ لذا با توجه به این سیاست، ثبت‌نام در طرح گزینش شده صورت گرفت تا با پذیرفته شدن داوران و برگزاری دوره‌های ارتقا در بخش‌های صوت ولحن، وقف و ابتدا که با کمبود داور مواجه هستیم نیازمان به سایر استان‌ها برطرف شود.

انتهای پیام
captcha