دوره کامل ترتیل با آکسان‌های دقیق در اختیار مرتلان قرار گیرد
کد خبر: 4106866
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
نگاهی به وضعیت فینالیست‌های مسابقات قرآن اوقاف / ۲

دوره کامل ترتیل با آکسان‌های دقیق در اختیار مرتلان قرار گیرد

نماینده استان مرکزی در مرحله نهایی مسابقات قرآن اوقاف با پیشنهاد اینکه دوره کامل ترتیل با آکسان‌های دقیق در اختیار مرتلان قرار گیرد، گفت: با تهیه این دوره قرآن‌آموزان مبنایی قوی برای به‌روز کردن دانش خود خواهند داشت.

محمد شریفی

محمد شریفی، نماینده استان مرکزی در فینال چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در رشته ترتیل، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت برنامه‌ریزی برای کسب موفقیت در مسابقات قرآن را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام سعی خود را به کار گرفته‌ام تا روز مسابقات فینال یک ختم قرآن را براساس ترجمان و آکسان‌های دقیق آن ختم کرده و لحن‌گذاری کنم.

وی با اشاره به اینکه توجه به ترجمان قرآن روی آکسان‌ها تأثیر بسیار دارد، اضافه کرد: بنا داشتم بخش‌هایی در حوزه وقف و ابتدا که ممکن است بین صاحب‌نظران اختلاف باشد را با استاد مختاری در میان گذاشته و دایرة‌المعارف صوت و لحنی ایجاد کنم. خوشبختانه با کمک اداره کل اوقاف استان دوره آموزشی ویژه تمامی راه‌یافتگان با حضور این استاد و داور مسابقات در حال برگزاری است.


بیشتر بخوانید:


شریفی مسابقات قرآن را بهانه و انگیزه‌ای برای تعمق، تفکر بیشتر و به روزتر در مبانی الهی دانست و ادامه داد: مسابقات قرآن توفیقی است که می‌تواند مسیر بهتری را حرکت در مسیر قرآن فراهم سازد. کسب رتبه در مسابقات تنها هدف شرکت‌کنندگان نیست؛ چراکه مؤانست روزانه و مستمر به انگیزه رویدادها باعث می‌شود تا حلاوت این مصحف شریف در دل و جان انسان رسوخ کند و از همه مهم‌تر فرد خود را برای همیشه در محضر پروردگار تصور کند.

وی برگزاری دوره آموزشی قبل از برگزاری مسابقات مقدماتی با حضور آقایان سیاح‌گرجی و ولی‌زاده را تأثیرگذار و مطلوب عنوان و اضافه کرد: این دوره علاوه بر دوره آموزشی زمینه برقراری ارتباط عاطفی بیشتر بین جوانان قرآنی را نیز فراهم کرد و به این نتیجه رسیدیم که خودمان باید گاه گردهم جمع شده و در کنار گفت‌و‌گوهای دوستانه تجربیات و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

شریفی برگزاری دوره ارتقای سطح با حضور داورانی که در صحنه مسابقات بوده و کسب رتبه کرده‌اند را یکی از عوامل رشد داوطلبان بیان کرد و افزود: خوشبختانه این مطالبه با برگزاری دوره ارتقا قبل از برگزاری مسابقات مقدماتی محقق شد. بدون تردید افرادی که از صحنه مسابقات به داوری رسیدند با فضای حاکم و استرس‌های وارده بر شرکت‌کنندگان کاملاً آشنا هستند و بهتر افراد راه‌یافته را درک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای آمادگی بیشتر در فینال مسابقات می‌توان دوره‌ای مجازی یا حضوری با سایر داوران نیز برگزار کرد، ادامه داد: اگر این دوره ارتقا برگزار شده و اساتید از ما تکلیف خواسته و اشکالات ما را در قالب گفتمانی گوشزد کنند، بدون تردید در ارتقای سطح دوستان راه یافته بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

شریفی در پایان گفت: شورای عالی قرآن از افرادی همچون آقای مهدی حسنی، مؤلف کتاب «میزان‌القرائه» بخواهد یک دور قرآن را با آکسان‌های دقیق به روش ترتیل تلاوت کرده و در اختیار علاقه‌مندان و حتی مردم قرار دهد. با انجام این کار افراد مبنایی قوی برای به روز کردن دانش خود خواهند داشت و افراد حافظ و مرتل می‌توانند با این شیوه آموزش ببینند. اگر این کار انجام شود گنجینه‌ای گرانبها در حوزه ترتیل خواهیم داشت و حتی حاضریم برای تهیه آن هزینه کنیم.

انتهای پیام
captcha