شناخت راه و راهبر رمز انقلابی ماندن است
کد خبر: 4120758
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

شناخت راه و راهبر رمز انقلابی ماندن است

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه شناخت راه و راهبر رمز انقلابی ماندن است، گفت: به یمن وجود رهبری فرزانه، خون پاک شهدا و نیروهای مسلح امنیت در کشور حاکم است.

حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، امروز، 19 بهمن در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدا که در گلزار شهدای اراک، برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی مبتنی بر بنیان‌های اخلاقی، فطری و انسانی است و چون این عقل و فطرت ثابت‌اند؛ لذا ریشه و اصل انقلاب ثابت و رو به رشد است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌ها مبتنی بر هیجان و غریزه‌هاست، ادامه داد: هیجاناتی همچون قدرت‌طلبی، گرسنگی، شهوت و ... همچون حباب هستند و پس از مدتی از بین خواهند رفت؛ از این رو در این انقلاب‌ها پس از مدتی آرمان‌ها فراموش می‌شود، اما انقلاب بر پایه خداباوری مبتنی بر عقلانیت به قوام و مانایی خواهد رسید.

ایمانی‌مقدم اضافه کرد: پایبندی به مبانی دینی و قرآنی تنها را ارتباط زنده بین خالق و مخلوق است. پیامبران و ائمه معصومین(ع) راه‌های ارتباطی انسان با خداوند متعال را به انسان آموختند و پس از دوران غیبت نیز این ارتباط باید از طریق فردی که دارای دو ویژگی اجتهاد و آگاه به زمان باشد ادامه پیدا کند.

وی به حوادث اخیر در کشور و فعالیت سرویس امنیتی 47 کشور، ماهواره‌ها و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برای بررسی این اتفاقات باید رویدادهای صدر اسلام همچون جنگ احزاب و  احد را مورد ارزیابی قرار داد. گفتمان منافقان جنگ احد را در قرآن می‌توان مطالعه کرد؛ چراکه این گفتمان دقیقاً همان حرف‌هایی است که برخی عناصر سست ایمان در اتفاقات چند ماه اخیر می‌زنند. امتی که قرار است به تعالی و رشد برسد باید مجاهدت کرده و در مقابل دشمن قرار گیرد و این قانون طبیعت است.

ایمانی‌مقدم افزود: ایران در طول 44 سال اخیر توانسته تمام دشمنان خود را به سیطره خود درآورده است، ادامه داد: دیکتاتورترین رژیم در مقابل ما قرار دارد و باید دید با فلسطین و فلسطینی‌ها چه کردند؟ زندانیان رژیم صهیونیستی از کمترین امکانات محرومند و این رژیم به اندازه سال تولدش در جهان جنگ بین‌المللی به راه انداخته است. صدها هزار نفر را در منطقه به خاک و خون کشیدند و با وجود جنایت بسیار مدعی دفاع حقوق بشر هستند.

وی با استناد به آیه 166 سوره آل‌عمران «وَمَا أَصَابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ» گفت: تمام صحنه‌ها و مشکلات برای محک زدن ایمان مؤمنان است. بهشت و جهنم در روز قیامت محصول تفکرات، جهاد درونی و بیرونی ما در دنیا است.

این مقام مسئول در پایان شناخت راه و راهبر، تقویت ایمان و باور داشتن به معاد را رمز انقلابی ماندن دانست و ادامه داد: به یمن وجود رهبری فرزانه، خون پاک شهدا و نیروهای مسلح امنیت در کشور حاکم است.

انتهای پیام
captcha