تقویت فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت‌های ایکناست
کد خبر: 4132007
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
به‌مناسبت سالروز تأسیس ایکنا/ 2

تقویت فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت‌های ایکناست

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی پرداختن به مباحث مربوط به ایثار و شهادت را یکی از تکالیف خطیر ایکنا برشمرد و گفت: ترویج این فرهنگ برای ایکنا حائز اهمیت است و از این پس نیز می‌تواند با همکاری بنیاد شهید از فعالیت بهتر و مثمرثمرتری برخوردار باشد؛ چراکه پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت مطالبه جدی است و باید به این امر جامه عمل پوشاند.

رضا ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید مرکزی

به‌مناسبت فرارسیدن بیستمین سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا همزمان با 15 ماه مبارک رمضان، رضا ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی به همراه هیئت همراه، عصر پنج‌شنبه، 17 فروردین‌ماه با حضور در دفتر این رسانه در استان مرکزی با محسن مرادی، رئیس جهاددانشگاهی استان و عوامل این مجموعه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.  

رضا ربیعی، ضمن تقدیر از مجموعه رسانه‌ای ایکنا و تبریک سالروز تأسیس این رسانه گفت: خوشبختانه خبرنگاران این رسانه با فعالیت‌های جهادی و پیوسته توانستند جایگاه خود را بین سایر رسانه‌ها تثبیت کرده و به‌عنوان مرجعی موثق برای ارجاع در نظر گرفته شود.


بیشتر بخوانید:


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی پرداختن عمیق‌تر به فرهنگ ایثار و شهادت را از ایکنا خواستار شد و افزود: رسانه‌ها در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت قلم‌فرسایی می‌کنند، اما بدون شک انتظارات در این حوزه برآورده نشده و تا تحقق اهداف تعریف شده فاصله داریم. همه ما مدیون شهدا و از خودگذشگی آنان و خانواده معظم ایشان هستیم و تا ابد این دِین پابرجاست.

وی نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره شهدا را راهکاری مهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: شهدا برای دفاع از میهن و اصل نظام جمهوری اسلامی از همه دارایی خود گذشته و به میدان نبرد شتافتند و امروز تکلیف ما حفظ و تقویت این ارزش‌هاست. نوجوانان بسیجی تفکری جز قرب‌ الی الله نداشتند و با وجود همین تفکر توانستند خالق اتفاقات و حماسه‌های ماندگار باشند.

ضرورت تقویت سیره و فرهنگ شهدا

ربیعی ادامه داد: اگر بنیاد شهید، رسانه و همه دستگاه‌ها خوب کار کرده بودند امروز شاهد این اتفاقات در جامعه نبودیم. امروز نقل تمام محافل ما قیمت دلار، سکه و تورم است و به مباحث فرهنگی پرداخته نمی‌شود. باید برای تقویت فرهنگ دینی و سیره شهدا برنامه‌ریزی صحیح داشت تا خروجی مناسب را دریافت کرد که بخشی از این مهم برعهده رسانه است که باید بهتر و قوی‌تر از قبل وارد عمل شود.

دیدار مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی از ایکنا

ربیعی در پاسخ به سؤال مطالبات بنیاد شهید از رسانه و میزان تعریف خط‌مشی و تزریق خوراک محتوایی به این مجموعه‌ها از سوی این نهاد، اظهار کرد: مطالبه نامش زیباست و چندسالی است دستگاه‌ها و رسانه‌ها به این امر می‌پردازند. در صورتیکه اگر هریک از ما به وظایف خود عمل کنیم، مسیر برای مطالبه‌گری مسدود و بسته خواهد شد. ما برای خدمت‌رسانی به مردم و جامعه هدف نیاز به چراها نداریم؛ چراکه مسیر برای ما روشن و خط‌مشی حرکتی پرواضح است.

مراقب اخبار جعلی با هویت مطالبه‌گری باشیم

وی با انتقاد از اینکه برخی از مطالبات بدون مدرک و سند در فضای مجازی دست به دست می‌شود، بیان کرد: باید دقت کرد مطالبه‌گری‌ها هم با علم انجام شود، اما برخی از درخواست‌ها بدون اطلاع از اصل کار و فقط با استناد بر فضای مجازی بدون سند و مدرک برای ایجاد تشویش اذهان و تخریب مبانی اعتقادی صورت می‌گیرد که باید مراقب بود و این نوع مطالبه‌گری از نگاه ما مردود است.

ربیعی ضرورت معرفی شهدا به ویژه شهدای شاخص و اثرگذار همچون شهدای قرآنی را از ایکنا خواستار شد و افزود: بنیاد شهید آمادگی دارد تمام اطلاعات مورد نیاز این مجموعه که قابل انتشار است را در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار دهد. حتی حاضریم برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا با خانواده این عزیزان هماهنگ کرده و ماشین در اختیار این مجموعه قرار دهیم. اگر این اتفاق بیفتد مجموعه بنیاد از خبرگزاری پیشاپیش کمال تشکر را خواهد داشت.

وی در رابطه با نام‌گذاری معابر به نام شهدای قرآنی گفت: ما تفکیکی بین شهدا قائل نشده‌ایم و تفکیک شهدا در قالب‌هایی همچون سرداران شهید و شهدای شاخص باشد که این شاخص بودن می‌توان با محتوای قرآن باشد. در حال حاضر تعدادی نیز در نوبت نام‌گذاری هستند.

تقویت فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت‌های ایکناست

محسن مرادی، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا گفت: جهاددانشگاهی یکی از رویش‌های انقلاب و ایکنا یکی از رویش‌های جهاد است و با فعالیت در حوزه رسانه و به‌ویژه قرآن کاری منحصر به‌فرد انجام می‌دهد. پیوند رسانه با قرآن توانسته این مجموعه را به ابزاری قدرتمند تبدیل کند.

محسن مرادی

وی پرداختن به مباحث مربوط به ایثار و شهادت را یکی از تکالیف خطیر ایکنا برشمرد و اظهار کرد: ترویج این فرهنگ برای ایکنا حائز اهمیت است و تاکنون توانسته در این زمینه فعالیت داشته باشد و از این پس نیز می‌تواند با همکاری بنیاد شهید از فعالیت بهتر و مثمرثمرتری برخوردار باشد؛ چراکه پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت مطالبه جدی است و باید به این امر جامه عمل پوشاند.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی تقویت رسانه‌های زیرمجموعه جهاددانشگاهی را یکی از برنامه‌های پیشرو برای سال 1402 برشمرد و اظهار کرد: امید است با همکاری بیشتر این رسانه با بنیاد شهید بتوان گام‌های مثمرثمرتری برداشت؛ چراکه برجسته کردن الگوهای موجود همچون شهدا به هویت‌بخشی بسیار کمک می‌کند و نباید از این الگوها غافل شد. مجموعه جهاددانشگاهی آمادگی خود را برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فراگیر شدن سیره شهدا در جامعه اعلام می‌کند.

انتهای پیام
captcha