عاشورا برای احیای دین‌ و مبارزه با حکام ظالم بود
کد خبر: 1311610
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱

عاشورا برای احیای دین‌ و مبارزه با حکام ظالم بود

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: عاشورا نماد ایثار و جانفشانی برای‌ هدف مقدس ‌اباعبدالله‌الحسین(ع) در احیای دین‌ و مبارزه با حکام ظالم بود.


‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه کرمان، احمد سعیدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان روز سه‌شنبه، 14 آبان‌ماه در همایش عاشورای ‌حسینی، فرهنگ عمومی اظهار کرد: در روایات آمده است که امام حسین(ع) در وصیتنامه‌ای هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر و پیروی از سیره مکرم اسلام عنوان کرده‌اند.



وی تصریح کرد: اصلاح امور اسلامی نیز نخستین مبحثی است که حضرت امام حسین(ع) در وصیتنامه خویش به آن اشاره کرده‌اند.



سعیدی افزود: قیام اباعبدالله‌ الحسین(ع) احیای دین، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با حکام ظالم بود و عاشورا نماد ایثار و جانفشانی برای این هدف مقدس بود.



وی تصریح کرد: نظام اسلامی نهضتی برگرفته از عاشورای حسینی است که برای حاکمیت فرهنگ اسلامی بنیان نهاده شده، فرهنگی که همان اسلام است و تعمق و تدبر در مسیر ارزش‌های آن موجب رستگاری می‌شود.



سعیدی بیان کرد: ویژگی فرهنگی جامعه ایرانی اسلامی همان‌طور که در سند چشم‌انداز توسعه دیده شده است، امری جدا از اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نیست.



وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر حق همه کسانی است که می‌خواهند در فضای سالم و به دور از گناه زندگی کنند.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهارکرد: جامعه‌ای زنده است که این نظارت و حساسیت در آن زنده باشد، بی‌تفاوتی در برابر ناهنجاری و بی‌بندوباری نشانه بی‌حسی و رخوت در عصب‌های ایمان و وجدان است.



سعیدی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و کلام پیامبر اکرم(ص) که فرمودند، من از حسینم خاطرنشان کرد: این سخن به این معنی است که اسلام و هر آنچه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) است، بقا، حیات و استمرار آن با حماسه حسینی و ایثارگری اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

captcha