نماز ظهر عاشورا در مصلای الغدیر خرم‌آباد اقامه می‌شود
کد خبر: 1317211
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
به امامت حجت‌الاسلام میرعمادی؛

نماز ظهر عاشورا در مصلای الغدیر خرم‌آباد اقامه می‌شود

گروه اجتماعی: نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر خرم‌آ‌باد اقامه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در جریان مراسم عزاداری روز عاشورا اقامه نماز ظهر حسنه‌ای است که از سوی مردم انجام می‌شود و هیئات مذهبی باید در برگزاری نماز ظهر عاشورا توجه و اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: می‌طلبد ظهر عاشورا هر فردی به محض شنیدن صدای اذان باید به تاسی از سرور و سالار شهیدان عالم در صفوف نماز جماعت حضور پیدا کند که در این راستا برای برگزاری و اقامه نماز ظهر عاشورا باید عزاداری‌ها تعطیل شود تا مردم حضور گسترده‌ای در این نماز داشته باشند.

وی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا مانند هر سال در نقاط مختلف استان لرستان برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری نماز ظهر عاشورا در هیئات مختلف مذهبی صورت گرفته است و در مرکز استان لرستان نیز نماز ظهر عاشورا با محوریت مصلای الغدیر خرم آباد اقامه می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه همچنین هماهنگی‌های لازم با مسئولان صدا و سیمای مرکز لرستان برای پخش نماز ظهر عاشورا از شبکه افلاک صورت گرفته است، بر ضرورت شرکت هیئت‌های عزاداری در نماز ظهر عاشورا تاکید کرد و گفت: پیام حرکت امام حسین(ع) در اقامه نماز ظهرعاشورا اهمیت اقامه نماز اول وقت است، امام حسین(ع) حتی در صحنه جنگ، در روز عاشورا نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد.

یادآور می‌شود، نماز ظهر عاشورا به امامت حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر اقامه می‌شود.

 

captcha