انتقاد آیت‌الله قاسم از رفتار دوگانه دستگاه قضایی بحرین
کد خبر: 1317692
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴

انتقاد آیت‌الله قاسم از رفتار دوگانه دستگاه قضایی بحرین

گروه بین‌الملل: رهبر شیعیان بحرین دیروز، 24 آبان، از رفتار دوگانه دستگاه قضایی با صدور احکام سخت‌گیرانه در حق شهروندان بحرینی و در عین حال تخفیف مجازات برای وابستگان دولت به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صوت‌المنامه، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، خطیب جمعه منامه که در مسجد «امام صادق(ع)» منطقه «دراز» این شهر خطبه‌های جمعه را ایراد می‌کرد، از صدور احکام قضایی سخت‌گیرانه در حق فرزندان بحرین و تخفیف مجازات در احکام صادره برای دستگاه‌های دولتی به شدت انتقاد کرد.
رهبر شیعیان بحرین در ادامه افزود: در بحرین احکام قضایی سخت‌گیرانه و خشنی در حق فرزندان ملت صادر می‌شود، این در حالی است که احکام صادره برای گروه وابسته به دستگاه‌های دولتی در خفا صادر و تخفیف در مجازات نیز شامل این گروه می‌شود.
خطیب جمعه منامه همچنین تصریح کرد: آیا قانونی واحد برای صدور احکام برای شهروندان بحرینی و خارجی‌هایی که به خدمت دولت گرفته شده‌اند، در بحرین اجرا می‌شود یا قضات تشخیص می‌دهند که برای برخی احکامی سخت‌گیرانه صادر کنند و برای گروهی نیز تخفیف قائل شوند؟!
وی خاطرنشان کرد: «عدالت خاص در بحرین به تو می‌گوید هر کاری که مخالف دین و وجدان است، انجام بده، زیرا در این صورت مجازات نمی‌شوی، اما به دولت و دستگاه‌های دولتی کاری نداشته باش، چرا که در غیر این صورت تو تروریست خواهی بود».
گزارش دیگری نیز حاکی است، شیخ علی سلمان، دبیرکل انجمن اسلامی «وفاق ملی» بحرین از شکستن و پایین‌کشیدن تابلوی «الحسین، سفینة النجاة» در منطقه «الجفیر» توسط وزارت کشور انتقاد کرد و این اقدام را بیانگر جنگ با امام حسین(ع) دانست.
شیخ علی سلمان اظهار کرد: میلیون‌ها انسان را در ده‌ها کشور جهان می‌بینیم که سالروز شهادت امام حسین(ع) را زنده نگه می‌دارند، اما جز در بحرین پلیسی وجود ندارد که عزاداران یا آیین‌های حسینی را مورد هدف قرار دهد.
 

captcha