برگزاری سومین همایش شبیه‌خوانی غرب مازندران در نور
کد خبر: 1326284
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

برگزاری سومین همایش شبیه‌خوانی غرب مازندران در نور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور گفت: سومین همایش شبیه‌خوانی شهرستان نور با حضور شبیه‌خوانان غرب استان مازندران برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد محمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور با اعلام این خبر بیان کرد: دو همایش گذشته در شهرستان نور فقط با حضور گروه‌های شبیه‌خوانی شهرستانی برگزار شد و نظر به اینکه با استقبال بسیار خوبی از سوی عموم مردم و گروه‌های شبیه‌خوان مواجه شدیم، طی جلساتی که در این زمینه با شورای راهبردی تئاتر این اداره داشتیم، تصمیم بر آن شد تا به خواست خداوند سومین همایش را با حضور گروه‌های برتر شبیه‌خوانی معرفی شده از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی غرب استان مازندران برگزار کنیم.



وی در ادامه گفت: فراخوان برای گروه‌های شبیه‌خوان میهمان در این همایش از شهرستان‌های محمودآباد، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر ارسال شده و سایر گروه‌های حاضر از شهرهای ایزدشهر، بلده، نور، رویان و چمستان در این همایش خواهند بود.



محمدی بیان کرد: مجالس تعزیه در این همایش که توسط گروه‌های مختلف شبیه‌خوانی اجرا خواهند شد، مجالس غریب خواهند بود که کمتر شبیه‌خوانی می‌شوند.



وی هدف از برگزاری این همایش را تجمیع گروه‌های تعزیه‌خوانی و عزاداری در ماه‌های محرم و صفر دانست و اذعان کرد: به فرموده امام راحل(ره) «هرچه داریم از محرم و صفر است» که اسلام را زنده نگه‌داشته است.



رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور گفت: زمان برگزاری این همایش از دهم دی‌ماه سال جاری به مدت 10 شب در محل تکیه حضرت رقیه(س) شهرستان نور خواهد بود.

captcha