کمبود مدرسان قرآن کریم در مالدیو
کد خبر: 1360795
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴

کمبود مدرسان قرآن کریم در مالدیو

گروه بین‌الملل: وزارت آموزش مالدیو پس از آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس این کشور در تاریخ 24 دی‌ماه، از کمبود مدرسان قرآن کریم خبر داده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Minivan News»، «محمد سعید»، مدیر بخش نیروی انسانی وزارت آموزش مالدیو دیروز، 29 دی‌ماه، اعلام کرد: ما به حداقل 69 معلم قرآن برای آموزش در مدارس نیاز داشتیم که با وجود آغاز شدن کار مدارس، تنها 56 معلم قرآن در مدارس مختلف آغاز به کار کرده‌اند.



وی افزود: فراخوان جدیدی را برای جذب مدرسان قرآن کریم اعلام کرده‌ایم که مهلت آن در این هفته به پایان می‌رسد.



محمد سعید گفت: علی‌رغم نبود مدرسان قرآن کریم در برخی مدارس، قرآن همچنان به عنوان یکی از دروس، در این مدارس آموزش داده می‌شود.



وی افزود: برای اینکه دانش‌آموزان این مدارس از درس قرآن عقب نمانند، به‌طور موقت مدرسان علوم اسلامی و سایر معلمان ارشد این مدارس به آموزش قرآن می‌پردازند.



افزوده شدن قرآن به عنوان یک درس اجباری در همه سطوح تحصیلی در مدارس سراسر مالدیو، جزء برنامه‌های 100 روزه وزارت آموزش مالدیو است.



مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند، در جنوب غربی کشور هندوستان است که 328 هزار نفر جمعیت دارد.



مردم بومی مالدیو مسلمان هستند و اسلام دین رسمی این کشور است. اسلام با ورود دریانوردان مسلمان در قرن دوازدهم میلادی به مالدیو راه یافت. پیش از آن ساکنان مالدیو پیرو آیین بودا بودند.

captcha