حرفه معلمی؛ نماد همفکری انبیای الهی/ معلمان، فیلسوفانه تفکر و کودکانه عمل کنند
کد خبر: 1375877
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
کریم‌زاده: اظهار کرد

حرفه معلمی؛ نماد همفکری انبیای الهی/ معلمان، فیلسوفانه تفکر و کودکانه عمل کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با‌هنر حرفه معلمی را نماد هم‌فکری بزرگان و انبیا الهی دانست و گفت: تغییر و تحول در جامعه رسالت معلمان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سیف‌الله کریم‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، 27 بهمن در جمع دانشجویان جدیدالورود پردیس‌ دانشگاه فرهنگیان استان، گفت: معلم مظهر عشق و ایمان و شغل انبیا الهی است و معلمان در راستای صیانت و پاسداری از ارزش‌های این امر مسئولند.

وی بیان کرد: معلم مظهر ادب و اخلاق است و با قدم‌ گذاشتن در راه انبیای الهی در قبال سرنوشت فرزندان آینده نظام مسئول هستند و لازم است تا برای رسیدن به اهداف و موفقیت در این مسیر فیلسوفانه تفکر و کودکانه عمل کنند.

کریم‌زاده، خودسازی را برترین ویژگی معلم و اولویت اصلی حرفه معلمی دانست و افزود: کسانی که پای در راه پیامبران الهی می‌گذارند باید قبل از هرعملی نسبت به ادای وظیفه دینی خود آمادگی کامل داشته تا بتوانند همانند انسان کاملی آنچه را که فرا‌گرفته‌اند را پخته و به دیگران بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: قدرت انتقال و هنر تفهیم علم و دانش کار هر فردی نیست و نیازمند داشتن انگیزه والاست، لذا دانشجو معلمان باید این انگیزه را در خود تقویت کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با‌هنر حرفه معلمی را نماد هم‌فکری بزرگان و انبیا الهی دانست و گفت: تغییر و تحول در جامعه رسالت معلمان است و در گذشته تاریخ اسلام و انقلاب هر فردی که به فکر ایجاد تغییر و تحول بود حرفه معلمی را انتخاب می‌کرد.

کریم‌زاده اظهار کرد: معلم غرور مقدسی دارد و نقش و جایگاه او در راستای تربیت انسان‌های آینده‌ساز بی‌بدیل است به‌طوری‌که انسان‌ها همواره در هر پست و مقامی در مقابل معلمان خود احساس کودکی می‌کند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان در پایان، تصریح کرد: معلم است که می‌تواند شاگردان را متدین، پاکدامن و یا بی‌بندوبار بپروراند و این بیانگر ارزش و اهمیت جایگاه اوست.

captcha