ششمین همایش «قرآن، ولایت و حماسه» در سقز برگزار شد
کد خبر: 1376745
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶

ششمین همایش «قرآن، ولایت و حماسه» در سقز برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: ششمین همایش مشترک قرآنی کارکنان و خانواده‌های انتظامی سقز با عنوان «قرآن، ولایت و حماسه»، با همکاری عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی و تبلیغات اسلامی سقز در محل حسینیه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام محمد وحیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز روز گذشته، 28 بهمن در ششمین همایش «قرآن، ولایت و حماسه» گفت: هدف اصلی همایش‌های مشترک قرآنی تجلیل و تقدیر از نفرات برتر مسابقات قرآنی و اهدای جوایز به این عزیزان است تا شاید با این عمل بتوانیم گام مؤثری در راستای ترویج هرچه بیشتر قرآن، فرهنگ قرآنی و ارج نهادن به فرامین مقام معظم رهبری برداشته باشیم. 
وی با بیان اینکه قرآن محور تنظیم و تصویب قانون اساسی پس از انقلاب بوده است، اظهار کرد: در دوران رژیم ستم‌شاهی قرآن فقط برای عزاداری‌ها و مجالس ترحیم استفاده می‌شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز افزود: قرآن کریم دربرگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به‌سوی کمال است.
وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) می‎فرماید: «هر کس قرآن را پیش‌روی خود قرار داد، رهبر و پیشوای او به بهشت خواهد بود و هر کس آن را به پشت سر افکند طرد‌کننده و سوق‌دهنده او به‌سوی جهنم خواهد بود»، اعلام کرد: قرآن کریم، انسان را به زندگی کردن با معیارها و ارزش‎های انسانی و اسلام دعوت می‎کند.
یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم چهار نفر از قاریان قرآن را تلاوت کردند و گروه مولودی‌خوان حزین وابسته اداره به تبلیغات اسلامی برنامه اجرا کردند ودر پایان به افراد برتر و شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن جوایز اهدا شد.

captcha