تظاهرات 15 فوریه؛ حجتی برای اثبات مردمی‌بودن جنبش بحرین
کد خبر: 1377950
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
خطیب جمعه منامه تأکید کرد:

تظاهرات 15 فوریه؛ حجتی برای اثبات مردمی‌بودن جنبش بحرین

گروه بین‌الملل: آیت‌الله شیخ عیسی قاسم دیروز(دوم اسفند) در خطبه‌های جمعه منامه تأکید کرد: مشارکت فعالانه مردم در تظاهرات 15 فوریه بر این مسئله تأکید داشت که جنبش بحرین تنها متعلق به یک گروه خاص که خواهان انجام اصلاحات جدی هستند، نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «olamaa.net»، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم اظهار کرد: تظاهرات 15 فوریه که مخالفان آل‌خلیفه هفته گذشته آن را برگزار کردند، برای نشان‌دادن حضور شاخص مردم و تنوع گروه‌های شرکت‌کننده، آشکاربودن خواسته اصلاح‌طلبانه، مسالمت‌آمیزبودن و رعایت نظم و انضباط، حجتی قانع‌کننده بود.
رهبر شیعیان بحرین که در مسجد جامع «امام صادق(ع)» منطقه «الدراز» منامه خطبه‌های جمعه را ایراد می‌کرد، در ادامه افزود: مشارکت فعالانه مردم در این تظاهرات بر این مسئله تأکید داشت که جنبش بحرین تنها متعلق به یک گروه خاص که خواهان اصلاحات جدی برای نجات جامعه هستند، نیست.
آیت‌الله عیسی قاسم تصریح کرد: شدت درد و رنج و طولانی‌شدن انقلاب بحرین، هرگز اراده ملت را سست نخواهد کرد و به دست‌کشیدن مردم از خواسته‌هایشان منجر نخواهد شد.
وی تأکید کرد: اگر دولت‌ها و هیئت‌های سیاسی، سازمان‌های حقوقی و شخصیت‌های تأثیرگذار، احساس دینی یا وجدانی آگاه داشته باشند، صدای ملت‌های مظلوم را خواهند شنید و در برابر بی‌عدالتی و برده‌‌داری خواهند ایستاد.
آیت‌الله عیسی قاسم ادامه داد: آیا این اصلاحات است که هر نوع ظلمی از سوی حکومت ادامه یابد، اما آنان(انقلابیون) سکوت کنند؟، آیا این اصلاحات است که حکومت قانونی اساسی را وضع کند و در آن اراده ملت را نادیده بگیرد؟ آیا اصلاحات این است که کسانی که خواهان آزادی، برادری ملی، امنیت و صلح هستند، تهدید شوند؟
 وی در پایان تصریح کرد: سکوت کافی نیست، بلکه باید آشکارا اعلام کنیم که اصلاحاتی که ما می‌خواهیم، اصلاحاتی کامل است و نیازی به افزایش یا کاهش ندارد و بالاتر از این اصلاحات نیز عدالتی نیست.

captcha