کتاب‌ سالنامه «روضه» در اهواز منتشر شد
کد خبر: 1379774
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
با محوریت زندگی حضرت زهرا(س)؛

کتاب‌ سالنامه «روضه» در اهواز منتشر شد

گروه هنر: به‌مناسبت فرارسیدن عید نوروز، گروه فرهنگی ـ هنری روضه با همکاری هیئت روضه‌الزهرا(س)، کتاب‌ سالنامه روضه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گروه فرهنگی ـ هنری «روضه» به‌مناسبت فرا رسیدن عید نوروز سالنامه و تقارن با ایام فاطمیه «روزشمار نوکری» ویژه سال 1393 را منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

کتاب‌ سالنامه «روزشمار نوکری» دارای مطالبی سودمند نظیر، منبرهای دو دقیقه‌ای، اشعار آئینی، ناب‌ترین جملات بزرگان و احادیث موضوعی است.

سالنامه روضه که برای چهارمین سال متوالی تهیه و تولید می‌شود، با دوازده ویژگی، متمایز از دیگر سالنامه‌هاست. این ویژگی‌ها شامل اختصاص هر هفته به یک موضوع اخلاقی از احادیث اهل‌ بیت(ع)، انتخاب «تک بیت» از اشعار آیینی برای هر روز و درج ستون «سبک زندگی جهادی» برای هر ماه که به روایت داستان‌هایی کوتاه از مجاهدت‌های یکی از مؤمنان و مجاهدان اسلام می‌پردازد.

«منبرهای دودقیقه‌ای» به مناسبت‌های مذهبی و انقلابی با عنوان کتیبه یا پیرغلامان، سرخط مهم‌ترین اعمال عبادی در ابتدای هر ماه قمری در ستونی با عنوان «المراقبات»، آئین هیئت و هیئت‌داری‌ در ستون «علمدار» از کلام مقام معظم رهبری، «رسانه‌های عترتی» برای آشنایی با همسنگرهای فرهنگی، درج دودمه‌های مطرح و زیبا در صفحات به‌مناسبت ایام شهادت اهل‌ بیت(ع)، همچنین زیارت امین الله، زیارت فاطمه زهرا(س) و زیارت عاشورا نیز به این سالنامه ضمیمه شده است.

مشروح دیدار رهبری با کادر هیئت رزمندگان و چهارده نکته از پیرخمین درباره مجلس حسین(ع) از دیگر ویژگی‌های کتاب سالنامه «روضه» است.

این سالنامه با 420 صفحه به همراه فضای مناسب جهت نوشتن فیش منتشر شده است. اصول کافی، وسائل‌الشیعه، کامل الزیارات، مفاتیح‌الجنان و صحیفه نور از منابع مطالب و محتویات این ویژه‌نامه است.

این سالنامه با طراحی و گرافیک بسیار زیبا و جذاب و در قطع خشتی منتشر شده است که علاوه بر مطالب فوق، در بخش ملحقات آن، بیاناتی از رهبر معظم انقلاب نیز آورده شده است.

یادآور می‌شود، گروه فرهنگی ـ هنری روضه با همکاری هیئت روضه‌الزهرا(س)، سالنامه «العبد» را در تیراژ 5000 نسخه و با قیمت 6000 تومان منتشر کرده است.

captcha