هویت‌بخشی به بانوان نیازمند معرفی الگوهای برتر اسلامی است
کد خبر: 1381545
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴

هویت‌بخشی به بانوان نیازمند معرفی الگوهای برتر اسلامی است

گروه اجتماعی:‌ مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی اظهار کرد: هویت بخشیدن به زنان و دختران نسل امروز نیازمند معرفی الگوهای برتر اسلامی و ملی است که مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمد‌باقر کریمی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی شب گذشته، دهم اسفند در نشست کارگروه زنان و خانواده استان گفت: متأسفانه با وجود اینکه آذربایجان غربی زنان فاخر و فرهیخته بسیاری دارد اما مفاخر زن استان در هیچ جا دیده نشده‌اند و شناسانده نمی‌شوند.
وی تأکید کرد: برای هویت‌بخشی به زنان و دختران امروز که در معرض بسیاری از هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارند، باید مفاخر زن استان شناخته و معرفی شوند.
حجت‌الاسلام کریمی اضافه کرد: معرفی زنان فاخر استان بیانگر این است که الگوهای اسلامی بر مشارکت آگاهانه و مؤثر زنان در جامعه در جهت تعالی و بالندگی در عرصه‌های مختلف کشور تأکید جدی دارد.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اطلاعات آماری موجود در شبکه دولت برای تصمیم‌سازی در سطح کلان ناقص است، اظهار کرد: نقش و جایگاه مفاخر زن استان باید در جامعه برجسته‌سازی شود.
‌یحیی شرفی، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی در ادامه این نشست مهم ترین آسیب اجتماعی در حوزه زنان را بدرفتاری جسمی و عاطفی اعلام کرد.
وی بیان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده مشکلات خانوادگی، فرهنگی، معیشتی از قبیل اعتیاد همسر، طلاق عاطفی، عدم احساس مسئولان زوجین نسبت به امور یکدیگر، اعتیاد فرزند و سوءظن از دیگر آسیب‌هایی که امروز کانون خانواده را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: تا دستگاه‌های اجرایی اطلاعات را به‌صورت کامل در شبکه دولت ثبت نکنند در عمل نمی‌توان تصمیمات مؤثر و کارآمدی اتخاذ کنیم و چه بسا وجود آمارهای نادرست به انحراف نیز منجر شود.

captcha