اجرای طرح «دست‌های مهربانی» از سوی اوقاف خوزستان
کد خبر: 1382224
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

اجرای طرح «دست‌های مهربانی» از سوی اوقاف خوزستان

گروه اجتماعی: مسئول امور قرآنی اداره اوقاف خوزستان گفت: به‌منظور انسجام‌بخشی و هدایت صحیح اجرای نیات واقفان طرح دست‌های مهربانی ویژه دانش‌آموزان بی‌سرپرست برنامه‌ریزی شده است.

علی شریفی، مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در خصوص طرح دست‌های مهربانی سازمان اوقاف کشور گفت: یکی از رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف صیانت و نظارت بر نحوه اجرای صحیح نیات واقفان خیر است و مراقبت از این امکانات را این سازمان عهده‌دار بوده است.

وی با بیان اینکه واقفان در خوزستان و کشور از نیات یکسانی برخوردار نبوده‌اند، افزود: به‌منظور انسجام‌بخشی و هدایت صحیح اجرای نیات واقفان طرح دست‌های مهربانی برنامه‌ریزی شده است.

مسئول امور قرآنی اوقاف خوزستان با تأکید بر اینکه قابلیت کنترل، اطلاع‌رسانی و بهره‌وری بهینه از موقوفات با این طرح اجرا می‌شود، گفت: این طرح ویژه دانش‌آموزان بی‌سرپرست سراسر کشور تنظیم و طراحی شده است.

شریفی گفت: موقوفه معاب‌زاده در بهبهان، موقوفه بیگ‌زاده در خرمشهر و موقوفه نظام مافی ماهشهر و رامشیر با نیت کمک به دانش‌آموزان بی‌سرپرست وقف شده‌اند. بر این اساس نشستی با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف خوزستان و تقی‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان برگزار و مقرر شد که اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان فهرست اسامی دانش‌آموزان بی‌سرپرست را به اداره‌کل اوقاف برای اجرای طرح دست‌های مهربانی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه طرح دست‌های مهربانی از 14 تا 20 اسفند در سراسر کشور اجرا می‌شود،‌ افزود: این طرح در خوزستان 18 اسفند و در تالار فردوسی اهواز اجرا می‌شود.

شریفی گفت: در این زمینه با بیش از 10 مؤسسه خیریه استان برای اجرای باشکوه این طرح رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

captcha