تقدیر از 15 برگزیده ‌جشنواره شعر دفاع مقدس کرمان
کد خبر: 1386897
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۰

تقدیر از 15 برگزیده ‌جشنواره شعر دفاع مقدس کرمان

گروه هنر: هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان کرمان 22 اسفند‌ با حضور ‌علیرضا قزوه از شاعران دفاع مقدس‌ و خانواده‌های شهدا و جانبازان شهرستان زرند با تقدیر از 15 برگزیده به کار خود پایان داد.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان کرمان پنجشنبه، 22 اسفند‌ با حضور ‌علیرضا قزوه از شاعران دفاع مقدس‌ و خانواده‌های شهدا و جانبازان شهرستان زرند با تقدیر از 15 برگزیده به کار خود پایان داد.

مهدی ابوالحسنی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در این مراسم گفت: این جشنواره با هدف کشف‌ استعدادها، تبادل تجربیات در زمینه دفاع مقدس، آشنایی عمومی با شعر دفاع مقدس، گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس‌ استان کرمان برگزار شده است.
وی فرهنگ دفاع مقدس را فرهنگی بسیار عمیق توصیف کرد و گفت: جامعه و حوزه فرهنگ ما آن گونه که شایسته است، این فرهنگ را درک نکرده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: ظرفیت بزرگ دفاع مقدس مغفول مانده است و باید تأکید شود که زندگی به سبک دفاع مقدس، یک زندگی مطلوب است.
ابوالحسنی با اشاره به اینکه ‌از 250 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، 40 اثر برگزیده انتخاب شدند، اظهار کرد: هیئت داوران این جشنواره متشکل از پوران علی‌پور‌، حامد حسینخانی و مجتبی احمدی بود‌.
‌ حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور، امام جمعه زرند‌ نیز با تجلیل از برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی ارزشمند، در سخنانی درباره  اهمیت شعر از دیدگاه پیامبر(ص) مطالبی را بیان کرد و گفت: لسان شعر از جاذبه خاصی برخوردار است.
وی با بیان اینکه‌‌ با‌ وجود همه تلاش‌های صورت گرفته هنوز شهدای ما ناشناخته مانده‌اند، عنوان کرد: بسیاری از ویژگی‌های شهدا را حتی ممکن است، خانواده‌های آنها هم ندانند.
امام جمعه زرند‌ افزود: ضرورت دارد تا شاعران با مطالعه بیشتر زندگی‌نامه شهدا و هنر شاعرانه خود در گسترش فرهنگ شهید و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان جامعه تلاش بیشتری را داشته باشند.
‌وحید محمدی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان نیز گفت: شهادت تجلی دفاع مقدس است و این مهم باید برای همیشه توسط همه مردم و مسئولان زنده نگه داشته شود.
وی اظهار کرد: انتقال مفاهیم زیبای شهید و شهادت در قالب‌های هنری از جمله شعر توسط هنرمندان باید روز به روز قوت گیرد تا نسل جوان هرچه بهتر با این مفاهیم آشنا شوند.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان عنوان کرد: در حوزه ادبیات در استان کرمان 150 مؤسسه فرهنگی وجود دارد که از این تعداد 75 مؤسسه فعال است و 15 مؤسسه آن به ثبت رسیده است‌.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم ‌از 15 برگزیده هفتمین جشنواره استانی شهر دفاع مقدس استان کرمان ‌و همچنین 20 نفر از شاعران تقدیر و تجلیل شد.

captcha