ثبت 35 وقف جدید در خوزستان از ابتدای سال 93 تاکنون
کد خبر: 1394124
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

ثبت 35 وقف جدید در خوزستان از ابتدای سال 93 تاکنون

گروه اجتماعی: از ابتدای بهار 93 تاکنون در استان خوزستان 35 موقوفه جدید با نیات متعددی به ثبت رسیده است.

علی علیزاده، مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در خصوص موقوفات به ثبت رسیده از ابتدای بهار 93 تاکنون در خوزستان گفت: 35 موقوفه جدید در سراسر استان به ثبت رسیده است.

وی بیشترین ثبت وقفیات را متعلق به اهواز با ثبت 10 وقف جدید دانست و گفت: موقوفات به ثبت رسیده در اهواز شامل ساخت 2 باب مسجد و 8 باب حسینیه هستند که ارزش ریالی آن 5 میلیارد ریال تعیین شده است.

مدیر روابط عمومی اوقاف خوزستان وقف‌های شهرستان دزفول را 5 باب منزل اعلام کرد و گفت: این وقف‌ها با نیات مختلف از جمله احداث خانه مستمندان، مسجد و حسینیه به ثبت رسیده‌ است که ارزش ریالی آن 9 میلیارد و هفتصد میلیون ریال است.

علیزاده در ادامه وقفیات شهرستان سوسنگرد در این مدت را 3 مورد اعلام کرد و گفت: همه این سه وقف با نیت ساخت دارالقرآن به ثبت رسیده است.

وی وقف‌های ثبت‌شده برای مسجدسلیمان را 2 قطعه زمین اعلام کرد وافزود: این وقف‌ها با نیت ساخت حسینیه و مسجد به ارزش ریالی یک میلیارد و 200 به ثبت رسیده‌اند.

مدیر روابط عمومی اوقاف خوزستان در خصوص وقف‌های شهرستان اندیمشک گفت: 2 قطعه زمین با نیت ساخت حسینیه و دارالقرآن به ارزش 4 میلیارد و صد میلیون ریال توسط خیران اندیمشکی به ثبت رسیده است.

علیزاده با بیان اینکه ماهشهر با ثبت یک وقف برای ساخت حسینیه به ارزش 10 میلیون ریال کمترین ثبت وقف‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: خیران باغملکی 2 قطعه زمین در این شهرستان برای ساخت حسینیه و مسجد به ارزش 700 میلیون ریال به ثبت رسانده‌اند.

وی گفت: از نکات قابل توجه این وقفیات ثبت یک آمبولانس برای دارالشفا در شهرستان بهبهان بوده است که ارزش ریالی آن 1 میلیارد و پانصد میلیون ریال است.

مدیر روابط عمومی اوقاف خوزستان ثبت یک قطعه زمین در شوشتر با نیت ساخت مجتمع فرهنگی را از نکات مثمر در امر ترویج شعار سال دانست و گفت: ارزش ریالی این مجتمع بیش از 2 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

captcha