تحریک عواطف با تحریف زندگی اهل بیت(ع) بزرگترین جفا به آنان است
کد خبر: 1397781
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
ناطق نوری:

تحریک عواطف با تحریف زندگی اهل بیت(ع) بزرگترین جفا به آنان است

گروه سیاسی: مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: بزرگ‌ترین جفایی که نسبت به خاندان اهل بیت(ع) می‌کنیم این است که شخصیت و زندگی ایشان را تحریف می‌کنیم تا اشک و عواطف را تحریک کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری شب گذشته، 31 فروردین در جشن ولادت حضرت زهرا(س) و فرزند برومندش امام خمینی(ره) که از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام بر‎گزار شد، اظهار کرد: یکی از اشتباهات بسیاری از تحلیلگران در بحث مذاکرات هسته‎ای این است که تصور می‎کنند که ایران به‌دنبال مذاکره با آمریکا رفته است که این‌گونه نیست.

وی افزود: آمریکایی‌ها 35 سال با ما مبارزه کردند و هرجا رفتند اقتدار ایران اسلامی را مشاهده کردند و متوجه شدند توانایی مقابله با ما را ندارند به همین دلیل است که به فکر نحوه جدیدی از رفتار با کشورمان رفته‏‌اند زیرا به این درک رسیده‎اند که این کشور با نعمت بزرگی چون ولایت فقیه تسلیم آن‌ها نخواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام راحل در روزهای پایانی رهبری خود برای رهبری مقام معظم رهبری خط و خطوطی دادند که اهل نظر به آن واقف شدند؛ حاج احمد آقا می‌گفتند زمانی که آیت‌الله خامنه‌ای در کره شمالی بود تلویزیون ایشان را نشان داد و بنده به امام گفتم آقای خامنه‌ای برای ریاست جمهوری برازنده است و امام فرمودند، آقای خامنه‌ای برای رهبری هم خوب است و با خط دادن امام(ره)، خبرگان، ایشان را به رهبری انتخاب کردند.

سجایای اخلاقی امام راحل در بحث شجاعت و اخلاص

وی با اشاره به سجایای اخلاقی امام راحل به‌ویژه در بحث شجاعت و اخلاص، عنوان کرد: حرکت امام راحل در حوزه پس از رحلت آیت‎الله‎العظمی بروجردی، تجمیع و انسجام‌طلبی برای حرکت علیه نظام پهلوی بود.

ناطق‎ نوری عنوان کرد: امام راحل با تدریس فقه و اخلاق، حوزه‌های علمیه را برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی مهیا کرد؛ در همین حین بود که شاه و درباریان در اشتباهی استراتژیک به توزیع مرجعیت پس از رحلت آیت‌الله بروجردی روی آوردند و ضربه‌زدن به دین را با ارسال لایحه انجمن‎های ایالتی و ولایتی کلید زدند و همین مسئله موجب آغاز نهضت انقلاب اسلامی با شیبی عقلانی از سوی امام راحل(ره) شد.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام با اشاره به داستان تبعید امام(ره) به دلیل تهدید تاریخی شاه پهلوی از سوی امام(ره)، گفت: از جمله عوامل موفقیت حضرت امام(ره)، می‎توان به درک بالا، بینش صحیح، شجاعت توأم با آگاهی و توکل و اخلاص در راه خدا اشاره کرد زیرا همیشه و همه حال از واژه خداوند در گفتارشان استفاده می‎کردند و ملت ایران نیز با همین  کلیدواژه در مقابل همه سختی‎ها ایستاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضرت زهرا(س) با اشاره به چگونگی نزول سوره کوثر عنوان کرد: منافقان و بدخواهان اسلام پیامبر اکرم(ص) را به دلیل نداشتن فرزند ذکور، ابتر می‎خواندند ولی با تدبیر الهی این نعمت و کوثر گرانقدر به حضرت اعطا شد و موجب نشر مکتب رسول خدا(ص) توسط حضرت زهرا(س) شد.

حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه به بیان فلسفه احکام پرداختند

ناطق نوری اظهار کرد: بقای دین در گروی تلاش حضرت زهرا(س) بود و خود حضرت با افشاگری‌ها و دفاع از حریم ولایت و با خطبه فدکیه دین را حفظ کردند؛ بزرگ‌ترین جفایی که نسبت به خاندان اهل بیت(ع) می‌کنیم این است که شخصیت و زندگی ایشان را تحریف می‌کنیم تا اشک و عواطف را تحریک کنیم؛ تمام فریاد حضرت زهرا(س) به مهاجرین و انصار این بود که هنوز آب غسل رسول خدا(ص) خشک نشده است که شما احکام قرآن را تعطیل می‎کنید، برخی از مهاجران قصد از بین بردن حق دین را داشتند و حضرت زهرا(س) از حریم ولایت و قرآن دفاع کردند و در خطبه فدکیه به بیان فلسفه احکام پرداختند.

مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: امروز منسجم‌ترین نسلی که در دنیا باقی است نسل حضرت فاطمه(س) است و تاریخ شیعه نشان می‎دهد فقها و روحانیان سادات فاطمی چه خدمات ارزنده‎ای به دین و تشیع داشته‎اند.

وی تأکید کرد: علامه بحرالعلوم، سیدرضی و شخصیت‎های انقلابی نظیر آیت‎الله کاشانی و آیت‎الله مدرس از ساداتی بودند که در کنار امام راحل(ره) تحول بنیادینی در عرصه‎های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی ایجاد کردند.

captcha