برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شهید مطهری در گیلان
کد خبر: 1403031
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شهید مطهری در گیلان

گروه اندیشه: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شهید مطهری خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 10 صبح فردا، 15 اردیبهشت در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

علیرضا مزروعی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شهید مطهری خبر داد و اظهار کرد: از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان و به‌مناسبت پاسداشت اندیشه‌های شهید مطهری ساعت 10 صبح فردا، 15 اردیبهشت مراسمی به همین منظور در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: احمد رزاقی، محقق و پژوهشگر از تهران، سخنران اصلی مراسم است که به بیان اندیشه‌های شهید مطهری می‌پردازد؛ همچنین خانم ورونیکا، مسیحی مسلمان‌شده، دیگر میهمانان ویژه این مراسم است که به بیان چگونگی اسلام آوردن خود می‌پردازند.

معاون فرهگی جهاد دانشگاهی گیلان تأکید کرد: ابتدا باید اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری را به‌درستی بشناسیم سپس به نسل جوان جامعه و دانشگاهیان معرفی کنیم، شهید مطهری یکی از نظریه‌‌پردازهای نظام اسلامی بود و همچنین از جمله معمارانی محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از اندیشه‌های ناب اسلامی ستون فقرات نظام اسلامی را استحکام بخشید.

مزروعی بیان کرد: اندیشه‌های شهید مطهری مبنی بر قرآن، سنت الهی و عقلانیت است که متناسب با درک درست از مقتضیات زمان به تحلیل مسائل می‌پرداخت؛ لذا اکنون جامعه باید پیوسته به سمت اندیشه و افکارش رهنمود شود؛ نظریه‌های این استاد شهید در حوزه تعلیم و تربیت، مسائل اقتصادی و... مترقی است ایشان در واقع علم و اندیشه را تولید می‌کردند، اکنون می‌توانیم با بهره‌گیری از اندیشه‌های ایشان بسیاری از مسائل را حل کنیم.

captcha