جایگاه اصلی اقتصاد و فرهنگ در دانشگاه است
کد خبر: 1404718
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
معاون فرهنگی دانشگاه پیام‌ نور کشور:

جایگاه اصلی اقتصاد و فرهنگ در دانشگاه است

گروه اجتماعی: جایگاه اصلی اقتصاد و فرهنگ در دانشگاه است چرا‌که ما نیاز به فرهنگی داریم که متکی به علم و دانش بوده و اقتصادی که مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، کریم نجفی‌برزگر، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام‌ نور کشور روز گذشته، 18 اردیبهشت در جمع اعضای هیئت علمی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌ نور استان فارس در شیراز گفت: جایگاه اصلی اقتصاد و فرهنگ در دانشگاه است چرا‌که ما نیاز به فرهنگی داریم که متکی به علم و دانش بوده و اقتصادی که مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان باشد.
وی افزود: انتظار است که دانشگاه‌ها نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری حساسیت بیشتری به خرج داده و در احیای شعار سال حرکت‌های بزرگ و نوینی داشته باشند.

خروجی کارهای فرهنگی مهمتر از کمیت آنهاست
نجفی‌برزگر با بیان اینکه در انجام کارهای فرهنگی نباید به‌دنبال کمیت بود، اظهار کرد: خروجی کارهای فرهنگی برای ما مهم‌تر از تعدد فعالیت‌هاست.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه پیام‌ نور عنوان کرد: بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی امروز جامعه ما نشان‌دهنده این است که فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته صحیح نبوده است.
وی با اشاره به اینکه نباید کار تعلیم و تربیت را کوچک دید، ابراز کرد: اگر مشکلات فرهنگی دانشجویان حل نشود سایر فعالیت‌های ما در دانشگاه نتیجه نمی‌دهد.
نجفی‌برزگر اضافه کرد: آنچه از یک استاد در مقام علم و عمل انتظار می‌رود، علم و تقواست چرا‌که وقتی این دو مؤلفه مهم در فرد وجود داشته باشد می‌تواند انسان را به سعادت برساند.
این مقام مسئول با بیان اینکه نقش معلم هدایتگری است، اظهار کرد:‌ علم و دانش در صورت همراهی با عمل در جامعه تأثیرگذار است.
وی تأکید کرد: باید شرایطی را در جامعه و دانشگاه ایجاد کنیم تا از اساتید نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر به‌نحو شایسته‌تری تجلیل شود چرا‌که احترام به استاد، احترام به علم و جایگاه آن است.

captcha