برنامه‌ریزی صحیح در امور اقتصادی؛ لازمه برون‌رفت کشور از مشکلات
کد خبر: 1405443
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
منتخب مردم طبس در مجلس اظهار کرد:

برنامه‌ریزی صحیح در امور اقتصادی؛ لازمه برون‌رفت کشور از مشکلات

گروه سیاسی: تنها راه برون‌رفت از مشکلات در عرصه بین‌المللی و داخلی توجه به برنامه‌ریزی در امور اقتصادی است تا در این صورت مشکلات کشور به‌ حداقل برسد و زمینه برای توسعه آن فراهم شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدعلی عبدالله‌زاده، منتخب مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته، 20 اردیبهشت در نشست شورای اداری استان گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان‌دهنده این است که از سال‌های پیش باید به مسئله اقتصاد توجه می‌کردیم.



وی اظهار کرد: دولت و مجلس در زمینه عملیاتی‌کردن فرمایشات مقام معظم رهبری کارهای خوبی را شروع کرده‌اند و اگر بخواهیم قدرت بین‌المللی داشته باشیم باید مشکلات موجود در زمینه اقتصاد را حل کنیم.



توجه به سرمایه‌گذاری برای رفع مشکلات اقتصادی یک اصل محسوب می‌شود



منتخب مردم طبس در مجلس با اشاره به اینکه توجه به سرمایه‌گذاری برای رفع مشکلات اقتصادی یک اصل محسوب می‌شود، گفت: خراسان جنوبی در زمینه جذب سرمایه‌گذار به‌خوبی عمل نکرده است.



عبدالله‌زاده با اشاره به محدود بودن منابع دولتی، اظهار کرد: حل مشکلات استان جز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برطرف نمی‌شود.



وی ادامه داد: سهم خراسان جنوبی از اعتبارات صندوق ملی در پایین‌ترین حد قرار دارد و این در حالی است که اعتبارات صندوق ملی باید توسط مسئولان جذب شود و هیچ‌گونه محدودیتی برای جذب اعتبارات وجود ندارد.



منتخب مردم طبس در مجلس افزود: تنها راه‌حل مشکلات بیکاری، فرهنگی و اشتغال جذب سرمایه‌گذار خصوصی است و در این راستا بانک‌ها نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.



عبدالله‌زاده اظهار کرد: 52 میلیارد تومان پول در صندوق اعتبارات ملی است و سهم استان از جذب سرمایه از این صندوق در حد اندکی است، در حالی که بسیاری از استان‌ها جذب خوبی را از این صندوق داشته‌اند.



وی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت دامداری و کشاورزی در استان، بیان کرد: مشکل اصلی استان در حال حاضر کم‌آبی است و در صورتی که به این مشکل توجه لازم نشود در آینده با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم بود.

captcha