برنامه‌های فصل رحمت رونمایی شد / نهج‌البلاغه‌خوانی را همگانی می‌کنیم
کد خبر: 1405657
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
معاون محتوای تبیان خبر داد:

برنامه‌های فصل رحمت رونمایی شد / نهج‌البلاغه‌خوانی را همگانی می‌کنیم

گروه فضای مجازی: حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی، در مراسم رونمایی از برنامه‌های فصل رحمت گفت: با اجرای برنامه‌ نهج‌البلاغه‌خوانی، این امر را همگانی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم رونمایی از برنامه‌های فصل رحمت (ویژه سه ماه رجب، شعبان و رمضان) تبیان، پیش از ظهر امروز یکشنبه 21 اردیبهشت ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌الاسلامی، معاونت محتوای و مدیران گروه‌های تبیان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی، معاون محتوای تبیان با اشاره به برنامه‌های این مجموعه اظهار کرد: تلاش‌ ما در تبیان این بود که بتوانیم در پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی، پایگاه خوب و سالمی به دور از کلی‌گویی و شعارزدگی در فضای مجازی ایجاد کنیم، چراکه مردم از کلی‌گویی و شعار خسته‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا به دنبال این هستیم که طراحی سایت تبیان را از حیث محتوایی تغییر دهیم و به زودی این تغییرات قابل مشاهده خواهد بود.

معاون محتوای تبیان، با اشاره به اجرای طرح «پرسش از شما، پاسخ از ما» در تبیان، در خصوص این طرح گفت: با نزدیک شدن به ماه رجب تصمیم گرفتیم  طرحی با نگاه متفاوت اجرا کنیم و یکی از مواردی که می‌توانست دستمایه کار عملی با محوریت سبک زندگی با مرجعیت قرآنی باشد، آیه‌هایی بود که در آنها خداوند پرسش‌هایی را مطرح کرده که تأمل برانگیز بوده می‌تواند زندگی انسان را تغییر دهد.

وی ادامه داد: 200 آیه‌ای که خداوند در آن از بندگانش پرسش کرده بود را از قرآن استخراخ کردیم، اما به دلیل فرصت اندک تنها 38 آیه انتخاب و در برنامه‌های‌ ما قرار گرفت.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: در هر یک از آیات سعی داریم تا به نوعی انسان‌ها را با روشی از زندگی آشنا کنیم؛ برای مثال آیه اول درارتباط با خودسازی بود و اینکه انسان‌ها فراموش کرده‌اند که اول به اصلاح خودشان بپردازند.

فراگیری، هدف اصلی ما از نهج‌البلاغه‌خوانی است

وی بیان کرد: ختم صلوات، قرآن و لااله‌الالله هم از دیگر برنامه‌های فصل عبادت است. همچنین نهج‌البلاغه‌خوانی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود که سعی داریم با اجرای این برنامه‌، نهج‌البلاغه‌خوانی را در سطح جامعه فراگیر کنیم.

معاون محتوای تبیان تصریح کرد: مشاوره پژوهشی از دیگر برنامه‌های تبیان است که می‌تواند به پژوهشگران ما کمک کند، همچنین صفحه مشاوره تبیان در ماه رمضان به لحاظ فنی، تغییرات ویژه‌ای خواهد داشت.

وی افزود: طرح اطعام و احسان را همچنان ادامه خواهیم داد و کاربرانی که قصد کمک به این طرح را دارند می‌توانند مبالغ مورد نظر را به حساب مؤسسه واریز کنند. تاکنون سه هزار و 621 نفر در این طرح شرکت‌ کرده‌اند و 15 میلیون تومان نیز جمع‌آوری شده است. همچنین از قبال حمایت‌های مالی مردم توانسته‌ایم در شهرهای تهران، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، یک وعده اطعام دهیم.

معاون محتوای تبیان تصریح کرد: هم‌اکنون قرائت قرآن بیش از نهج‌البلاغه‌خوانی مرسوم است، بنابراین با اجرای برنامه‌ نهج‌البلاغه‌خوانی، این امر را همگانی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بخش مشاوره‌ برند تبیان است و ما به دنبال این هستیم که این بخش را تقویت کنیم. استقبال خوبی از این بخش به عمل آمده است و ما هم تلاش می‌کنیم تا پاسخ‌های مناسبی را به کاربران ارائه کنیم.

مشاوره پوشش را در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهیم کرد

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی اظهار کرد: مشاوره پوشش را در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهیم کرد که بر اساس آن مشاوره‌هایی درباره نوع پوشش و زیبا پوشیدن ارائه می‌کنیم. همچنین پس از نهج‌البلاغه‌خوانی، صحیفه‌خوانی را هم در دستورالعمل‌ کاری خود قرار خواهیم داد.

وی یادآور شد: تبیان یک بخش دولتی نیست بلکه حکومتی است و ما افتخار می‌کنیم که به عنوان بخش حکومتی به مردم خدمت می‌کنیم.

جایزه ویژه به بهترین پاسخ به پرسش خدا

در ادامه این نشیت خبری مهری هدهدی، مدیر گروه دین تبیان، با اشاره به طرح پرسش از خدا، پاسخ از شما، تصریح کرد: 38 آیه برای این طرح تهیه شده است که یک روز در میان در سایت قرار می‌گیرد و در نهایت به بهترین پاسخ جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: در ادامه طرح پرسش از خدا، پاسخ از شما، هر کاربری می‌تواند آیه مورد نظر را تلاوت و برای‌ ما ارسال کند که به بهترین تلاوت جوایز نفیسی ارائه می‌شود.

مدیر گروه دین تبیان تصریح کرد: طرح استغفار روزانه را در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت. همچنین طرح نهج‌البلاغه‌خوانی از 13 رجب همزمان با ولادت حضرت علی(ع) آغاز خواهد شد.

در ادامه زهرا منسومی، مدیر اجرایی تبیان نیز اظهار کرد: مرکز مشاوره تبیان طرح‌هایی ارائه خواهد کرد که می‌توان به رژیم آنلاین، مشاوره پژوهشی و مشاوره آنلاین اشاره کرد که مشاوره آنلاین از ماه رمضان با هدف پاسخگویی به شبهات دینی آغاز به کار خواهد کرد.

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید!

captcha