احیای منزل پدری آیت‌الله‌العظمی بهجت نیازمند حمایت دولت است
کد خبر: 1406755
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

احیای منزل پدری آیت‌الله‌العظمی بهجت نیازمند حمایت دولت است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان احیای منزل پدری آیت الله‌‌العظمی بهجت را راهکاری مناسب جهت احیای اخلاق، رفتار و کردار ایشان دانست و گفت: این امر نیازمند حمایت دولت است.

حجت  الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره نقش پررنگ علما در ترویج فرهنگ دینی بیان کرد: امروزه جایگاه فقه و فقاهت برای همگان روشن است و همگی آن را فرصتی مغتنم می دانیم.

وی با اشاره به اینکه یاد و خاطره آیت الله‌العظمی بهجت برای همه مردم به‌ویژه مردم شهرستان فومن همیشه زنده است، تصریح کرد: بزرگداشت آیت الله بهجت در شهر فومن دغدغه فکری مردم است و مردم فومن منتظر تدابیر ستاد بزرگداشت نمی مانند و خود وارد عمل می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در راستای گرامیداشت این عالم ربانی هرجقدر کار کنیم بازهم کم است، بیان کرد: تکریم آیت‌الله بهجت باید با جدیت تمام دنبال شود تا مراسمی را درخور شأن ایشان برگزار کنیم.

حفظ ستاد بزرگداشت آیت الله‌العظمی بهجت در قالب شهرستانی

حجت الاسلام یاری حفظ ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت در قالب شهرستانی را تدبیری هوشمندانه دانست و بیان کرد: متاسفانه در سطح بسیاری از مناسبت ها و اتفاقات مهم تحت الشعاع مناسبت های ملی قرار گرفته و آنطور که باید از آنها یاد نمی شود لذا حفظ ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت در قالب شهرستانی اقدامی مناسب در این راستا می باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله بهجت شیخ، مجتهد و عالمی با دانش مرجع و همه جانبه بود، عنوان کرد: باید برای ماندگاری و حفظ یادمان های ایشان از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم لذا برای تملک منزل ایشان باید فکر اساسی شود و ما شاهد هستیم که در استان های دیگر برای حفظ یادمان شعرا و علما فضاهای مناسبی را در نظر گرفته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان زادگاه آیت الله بهجت را فرصتی مناسب برای شناسایی شهرستان فومن در سطح ملی دانست و ادامه داد: باید از این فرصت در جهت احیای توریسم مذهبی استان استفاده کنیم تا افراد مختلف از سراسر کشور را با ویژگی های اخلاقی، رفتاری و ساده زیستی ایشان آشنا سازیم.

حجت الاسلام یاری احیای منزل پدری و زادگاه آیت الله بهجت را راهکار مناسب در جهت احیای اخلاق، رفتار و کردار ایشان دانست و خاطرنشان کرد: معنویت آیت الله بهجت با احیای منزل پدری ایشان، جاذبه ای ملی را در سراسر کشور ایجاد خواهد کرد که این امر نیازمند حمایت دولتی است.

captcha