ضرورت بسترسازی به‌منظور آشنایی مردم با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان
کد خبر: 1407056
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
حجت‌الاسلام ناطق نوری تاکید کرد:

ضرورت بسترسازی به‌منظور آشنایی مردم با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان

گروه سیاسی:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت بسترسازی به‌منظورآشنایی مردم با خانواده‌های شهدا گفت: آشنایی مردم با فداکاری‌های خانواده‌های شهدا به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان سفر خود به استان لرستان روز پنج‌شنبه، 25 اردیبهشت در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان در سخنانی با اشاره به پاره‌ای محرومیت‌های استان لرستان گفت: شایسته نیست استانی مثل لرستان با دارا بودن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان در حوزه آب، خاک، اماکن تاریخی و توریستی بالاترین نرخ بیکاری در کشور را داشته باشد.
وی به نقش لرستان در صحنه‌های مختلف انقلاب اعم از مبارزه با طاغوت، دوران دفاع مقدس و دفاع از ولایت و رهبری اشاره کرد و افزود: کشور ایران اسلامی هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بود که طی ان همه کشورها در مقابل ایران قرار گرفتند که با رشادت رزمندگان و رهبری بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حتی یک وجب از خاک سرزمین ما به دست دشمن نیفتاد و این در حالی است که در زمان قاجار و پهلوی بدون هیچ جنگی قسمت‌ اعظمی از خاک این سرزمین جدا شد.
حجت‌الاسلام ناطق نوری با بیان اینکه پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی در سایه وحدت کلمه و مدیریت امام راحل(ره) بود، به مذاکرات هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مذاکرات هسته‌ای بعضی‌ها جوسازی کرده و به جای اینکه تیم مذاکره کننده کشورمان را تقویت کنند آنها را خسته می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده باید همیشه از موضع عزت و قدرت صحبت کند، تصریح کرد: رهبری هم فرمودند باید هوشمندانه در مذاکرات عمل کنیم، زیرک باشیم، عزت خود را حفظ کنیم و جلو برویم لذا تیم مذاکره کننده هم نباید به انفعال بیفتد و باید همیشه از موضع عزت و قدرت و منطقی صحبت کند و دلش گرم باشد به پشت سرش که مردم هستند.
حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در بخشی از سخنانش به ناکامی آمریکا در جنگ نظامی در عراق، افغانستان و ...  اشاره کرد و افزود: امروز آمریکا می‌بیند که ایران با وجود اعمال تمامی تحریم‌هایی که بر این کشور وارد شده در کشورهای مختلف منطقه اعم از عراق، افغانستان، سوریه و لبنان حضور دارد و اثرگذار است به این نتیجه رسیده که در خاورمیانه کشورهای کوچک جزیره‌ای مانند قطر و عربستان قابل اتکا نیستند و در منطقه خاورمیانه کشوری که این همه پتاسیل دارد و باید مشکلاتمان را با این کشور حل کنیم ایران است و باید به‌دنبال مذاکره با آنها باشیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید با تمام توان سربازان و افسران جبهه سیاسی کشورمان را در مذاکرات حمایت کنیم، تصریح کرد: آمریکایی‌ها هشت سال جنگ را بر‌ملت ایران تحمیل و تحریم‌ها و فشارهای زیادی را وارد کردند که بتوانند ایران را از پا درآورند اما امروز به این نتیجه رسیدند که ایران سرجای خودش محکم و مقتدر ایستاده و در هر کشوری که وارد می‌شوند رد پای ایران را می‌بینند که تاثیر گذار است.
حجت‌الاسلام ناطق نوری با بیان اینکه بدبینانه هم بخواهیم نگاه کنیم اگر که این مذاکرات به ثمر نرسد به سرجای اولمان بر می‌گردیم، عنوان کرد: در شرایط کنونی باید وحدت داشته باشیم، در راس ما ولی‌فقیه قرار دارد که فردی هوشمند، آگاه، اجرایی و مسلط است.
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در جریان سفر خود به لرستان، به همراه هوشنگ بازوند استاندار لرستان با جانباز 100 درصد سید نورخدا موسوی و خانواده وی دیدار کرد.
وی در این دیدار با بیان اینکه اجر خانواده جانبازان کمتر از اجر خود این عزیزان نیست، افزود: من با حضور در منزل جانباز 100 درصد سید نورخدا موسوی و مشاهده فداکاری همسر این جانباز بزرگوار روحیه گرفتم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری همچنین فرزندان این جانباز را مورد تفقد قرار داد و خطاب به آنها گفت: هم سید نورخدا مایه افتخار شماست و هم شما فرزندان مایه افتخار پدر جانباز خود هستید.
وی با تاکید بر ضرورت بسترسازی به منظور آشنایی اقشار مختلف مردم با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان تصریح کرد: این امر می‌تواند ضمن آشنایی مردم با فداکاری‌های خانواده‌های جانبازان و ایثارگران، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک کند.
بنابر این گزارش در حاشیه این دیدار نیز کبری حافظی همسر جانباز 100 درصد سید نورخدا موسوی در سخنانی گزارشی از روند مجروحیت این جانباز بزرگوار و شرایط جسمی وی ارائه کرد.
وی خدمت به این جانباز را توفیقی الهی دانست که نصیب وی شده است و افزود: توفیق پرستاری از سید نورخدا موهبتی است که همواره به‌خاطر آن شکرگذار درگاه الهی هستم.
همچنین در حاشیه این دیدار زهرا سادات موسوی فرزند جانباز  100 درصد سید نورخدا موسوی در وصف پدرش دکلمه‌ای را قرائت کرد.
یادآور می‌شود، جانباز 100 درصد سید نورخدا موسوی منفرد در جریان مبارزه با گروهک ملعون ریگی به درجه رفیع جانبازی نائل شده و پنج سال است که در حالت کما به سر می‌برد.

captcha