حضور میلیونی زائران در آیین عزاداری شهادت امام کاظم(ع) در کاظمین + فیلم
کد خبر: 1410839
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲

حضور میلیونی زائران در آیین عزاداری شهادت امام کاظم(ع) در کاظمین + فیلم

گروه بین‌الملل: آیین عزاداری سالروز شهادت امام کاظم(ع) امروز، چهارم خرداد، با حضور میلیونی زائران آن حضرت در شهر «کاظمین» عراق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری براثا، این مراسم با حضور زائران عراقی که از مناطق مختلف با پای پیاده به کاظمین آمده بودند، برگزار شد.
کاروان‌های عزاداری شرکت‌کننده درمراسم با اعلام اتحاد خود برای مقابله با تهدیدات تروریستی به‌منظور هدف قراردادن زائران، وحدت کلمه و ریشه‌کنی تروریسم را خواستار شدند.
زائران که از گروه‌های مختلف جامعه عراق اعم از زنان، کودکان، پیرمردان و جوانان بودند، ده‌ها و صدها کیلومتر را برای حضور در مراسم عزاداری در حرم مطهر امام کاظم(ع) در کاظمین با پای پیاده پیموده و با این کار عشق و ارادت خود را به این امام معصوم(ع) نشان دادند.
یکی از کاروان‌های عزاداری شرکت‌کننده در مراسم عزاداری در کاظمین با خدمت‌رسانی به زائران، با توزیع غذاهای رایگان، از آنان پذیرایی کرد.
نیروهای امنیتی عراق نیز به منظور حفظ جان زائران و جلوگیری از اجرای هرگونه عملیات تروریستی، تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ و به تفتیش و بازرسی بدنی زائران اقدام کردند. 
خبرگزاری نون نیز گزارش داد: «ابوسنان» یکی از شهروندان مسیحی عراق و صاحب رستوران «الاوائل» در بغداد به مناسبت سالروز شهادت امام کاظم(ع) با طبخ غذا، از زائران امام کاظم(ع) پذیرایی کرده است.
به همین مناسبت شهر مقدس کربلا نیز بعد از ظهر امروز در سالروز شهادت امام کاظم(ع) شاهد حضور زائران عزادار بوده و عزاداران در این شهر مراسم تشییع نمادین امام کاظم(ع) برگزار کردند.

captcha