دهمین دوره مسابقات قرآن «ابرار» ۱۹ خرداد برگزار می‌شود
کد خبر: 1414497
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

دهمین دوره مسابقات قرآن «ابرار» ۱۹ خرداد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دهمین دوره مسابقات قرآن «ابرار» ۱۹ خردادماه به همت خانه قرآن منطقه هفت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به همت خانه قرآن منطقه هفت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران دهمین دوره مسابقات قرآن «ابرار» روز دوشنبه، 19 خردادماه در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، مسابقات قرآن ابرار به گونه‌ای طراحی شده است که در هر فصل یکی از سوره‌های قرآن که دارای مفاهیم و ارزش‌های اخلاقی باشد، انتخاب و براساس آن مسابقات در شش رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، مفاهیم، خوشنویسی و وبلاگ‌نویسی این سوره قرآن کریم برگزار می‌شود.
دهمین مرحله این مسابقات که ویژه فصل بهار است با محوریت سوره مبارکه «کهف» 19 خردادماه برگزار می‌شود، همچنین نهمین مرحله این مسابقات نیز که ویژه فصل زمستان سال گذشته و با محوریت سوره مبارکه «احزاب» برگزار شد.
در این دوره از مسابقات رشته خوشنویسی و وبلاگ‌نویسی به جمع رشته‌های قبلی اضافه شده است که هنرمندان شرکت‌کننده در رشته‌ خوشنویسی باید آیات منتخب سوره مبارکه کهف را به صورت همزمان با یکی از سبک‌ها و قلم‌ها (ریز، درشت، خودکارو ...) خوشنویسی کنند.
یکی از مهم‌ترین اهداف این مسابقات جریان دادن و ترویج فرهنگ قرآن در بین عموم مردم است و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی در این مسابقات براساس حضور عامه مردم صورت گرفته است.
این مسابقات تا مرحله پنجم تنها با حضور بانوان بالای 18 سال برگزار می‌شد، اما از مرحله ششم به بعد و با توجه به درخواست‌ها و استقبال آقایان تصمیم گرفته شد تا آقایان نیز حضور داشته باشند.
یادآور می‌شود، دهمین دوره مسابقات قرآن ابرار در فرهنگ‌سرای‌ اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید‌خندان، بوستان اندیشه برگزار می‌شود.

captcha