کنفرانس سیاست‌های جمعیتی‌، تاریخچه، فرصت‌ها و تهدیدات پیش رو برگزار می‌شود
کد خبر: 1416255
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

کنفرانس سیاست‌های جمعیتی‌، تاریخچه، فرصت‌ها و تهدیدات پیش رو برگزار می‌شود

گروه سلامت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۹ خردادماه کنفرانس علمی سیاست‌های جمعیتی‌، فرصت‌هاو تهدیدات پیش‌رو را به منظور تبیین ضرورت افزایش جمعیت در ایران و ارتقای دانش علمی پزشکان در خصوص ضرورت افزایش جمعیت در کشور برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 29 خردادماه جاری کنفرانس علمی سیاست‌های جمعیتی‌، تاریخچه، فرصت‌ها و تهدیدات پیش‌رو را به منظور تبیین ضرورت افزایش جمعیت در ایران و ارتقای دانش علمی پزشکان و پیراپزشکان در خصوص ضرورت افزایش جمعیت در ایران برگزارمی‌کند.
در این کنفرانس یک روزه مباحثی از قبیل: تبیین ضروریات افزایش باروری در نظام اسلامی بر اساس آیات و روایات، جمعیت و نظام سلامت، موازین اخلاق حرفه‌ای پزشکی، سیمای تحولات جمعیتی ایران: گذشته، حال‌، آینده، تجدید‌نظر در سیاست‌های جمعیتی ـ جمعیت و مناسبات و جمعیت و نظام خانواده مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

اخلاق در روانپزشکی و بیوتکنولوژی
براساس گزارش ایکنا، این دانشگاه همچنین چهارم تیرماه نیز کنفرانس آموزش اخلاق حرفه‌ای را به منظور آشنایی پزشکان با مباحث مهم و چالشی اخلاق حرفه‌ای از جمله مرگ مغزی، پیوند اعضا، اخلاق در تحقیقات ژنتیکی و روانپزشکی برگزار می‌کند.
در این نشست علمی نیز مباحثی همچون: کلیات اخلاق پزشکی، فلسفه اخلاق پزشکی، مرگ مغزی و پیوند اعضا، گواهینامه‌های پزشکی و رازپوشی حرفه‌ای، اتانازی (قتل از روی ترحم)، اخلاق در روانپزشکی و بیوتکنولوژی، پژوهش‌های ژنتیک و ژن درمانی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

captcha