اعتراض مسلمانان غنا به رفتار تحقیرآمیز سفارت رژیم صهیونیستی
کد خبر: 1429932
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

اعتراض مسلمانان غنا به رفتار تحقیرآمیز سفارت رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل: سفارت رژیم صهیونیستی در غنا با برپایی مراسمی در آکرا، ۲۰۰ کیلو برنج و شکر به حاج عمر امام، رهبر اهل سنت غنا داد تا در میان مسلمانان تقسیم کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Ghana Web»، «اییال لامپرت»، معاون سفیر اسرائیل در غنا گفت: ما تلاش می‌کنیم در رمضان امسال از برادران خود در غنا حمایت کنیم و به آن‌ها برنج و شکر می‌دهیم تا در میان جماعت مسلمانان تقسیم کنند.

این گفته‌ها که در صفحه فیسبوک «اسرائیل در غنا» منتشر شد، اعتراض مسلمانان غنا را برانگیخت.

فوزان شمس‌الدین، مسلمان غنایی با انتشار مقاله‌ای بر اعتراض شدید مسلمانان این کشور نسبت به این اقدام تاکید کرد.

وی در این مقاله نوشت: می‌گویند تلاش می‌کنند که رمضان امسال از ما در غنا حمایت کنند؟ به این شیوه؟ آیا معنی کلمه تلاش را می‌دانند؟ در حالی که برادران و خواهران ما را در این ماه مبارک رمضان در غزه می‌کشند.

در حالی که من این جملات را می‌نویسم، شهروندان مسلمان غزه یک به یک، توسط اسرائیل کشته می‌شوند و نخست‌وزیر این رژیم از ادامه حملات بی‌امان به غزه و بی‌اثر بودن فشارهای بین‌المللی سخن می‌گوید.

در حالی که سازمان ملل، اسرائیل را به تخطی از قوانین جنگی متهم می‌کند و مسلمانان و غیرمسلمانان سراسر جهان این رژیم را محکوم و مقابل سفارت‌خانه‌های آنان تظاهرات برپا می‌کنند. رهبران مسلمان ما در غنا بی‌شرمانه از سفارت اسرائیل در غنا سه کیسه برنج و شکر صدقه می‌گیرد. چقدر اهانت‌آمیز!

رهبران ما بهترین فرصت را در اختیار داشتند که اعتراض مسلمانان را به اسرائیلی‌ها ابراز کنند و بگویند که برادران و خواهران ما در غزه به خاطر تجاوزات شما نیازمند مایحتاج اولیه زندگی هستند اما در عوض این تحقیر را به ما تحمیل کردند.

captcha