خدمت به مردم و حل مشکلات آنان مهم‌ترین وظیفه کارگزاران نظام و دولت است
کد خبر: 1430214
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
استاندار خراسان جنوبی:

خدمت به مردم و حل مشکلات آنان مهم‌ترین وظیفه کارگزاران نظام و دولت است

گروه اجتماعی: خدمتگزار دفاع از حقوق کارکنان را از وظایف مهم دفتر بازرسی استانداری دانست و افزود: در راستای استیفای حقوق نظام، بیت‌المال و استانداری نیز باید حساسیت و جدیت لازم از سوی مسئولان مربوطه در این بخش به‌کار گرفته شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وجه‎الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی امروز، 24 تیر در مراسم معرفی مدیرکل جدید دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی گفت: ابزارهای قانونی و اجرایی مناسبی در اختیار دفتر بازرسی استانداری است که باید از این ابزارها برای جلوگیری از رفتارهای غیرقانونی استفاده کرد.



وی کار در دفتر بازرسی استانداری را بسیار مهم و حساس دانست و اظهار کرد: تصمیماتی که در این حوزه اخذ می‌شود باید کاملاً مستند، مستدل و بر اساس اطلاعات متقن و درست باشد چراکه نباید با اطلاعات ناقص آبروی افراد را در معرض خطر قرار داد.



استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در جمع‌آوری اخبار و اطلاعات در این حوزه باید نهایت دقت صورت گیرد، عنوان کرد: ملاک انجام کار در این حوزه در نظرگرفتن قانون و عمل به آن است بنابراین در قضاوت‌ها باید مطلقاً از سلایق و علایق فردی و گروهی پرهیز نمود.



خدمتگزار با بیان اینکه شما باید رازدار و امین کارکنان و سایر مراجعان باشید، افزود: در بازرسی‌ها و انجام امور مرتبط باید حرمت، عزت، کرامت و شخصیت افراد و خانواده‌هایشان رعایت شده و این به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.



وی با بیان اینکه در گزارشات واصله اصل را باید بر صحت گفتار افراد گذاشت، گفت: در صورتی که امری خلاف ضوابط و قوانین موجود به ثبت رسید می‌توان آن را به عنوان یک تخلف اداری با حفظ شئون افراد دنبال کرد.



استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با کسانی که عمداً در مسیر اجرای قانون خللی ایجاد کنند باید با جدیت و بدون اغماض ایستادگی کرد، گفت: در جایی که احساس می‌کنید خلاف صورت گرفته عمدی نبوده و بر اثرعدم آگاهی از قوانین و مقررات موجود انجام شده، شما نیز کمک کنید تا این نواقص رفع شده و محیطی توأم با آرامش برای ادامه فعالیت فراهم شود.



خدمتگزار دفاع از حقوق کارکنان را از دیگر وظایف مهم دفتر بازرسی استانداری دانست و افزود: در راستای استیفای حقوق نظام، بیت‌المال و استانداری نیز باید حساسیت و جدیت لازم از سوی مسئولان مربوطه در این بخش به‌کار گرفته شود.



یادآور می‌شود، در این مراسم طی حکمی از سوی استاندار خراسان جنوبی علی‌اکبر اکبری‌راد به‌عنوان مدیرکل جدید دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری منصوب و از تلاش‌ها و خدمات ناصر ناصری جازار در مدت تصدی این پست تقدیر شد.

captcha