‌مسابقه مقاله‌نویسی با محوریت «روزه‌داری از دیدگاه قرآن» در استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 1431775
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
ویژه جامعه هدف بنیاد شهید؛

‌مسابقه مقاله‌نویسی با محوریت «روزه‌داری از دیدگاه قرآن» در استان مرکزی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید استان مرکزی از برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با محوریت روزه‌داری از دیدگاه قرآن ویژه جامعه هدف این نهاد در استان خبر داد.

محمدرضا گرجی، معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن اشاره به فضائل و برکات ماه مبارک رمضان، این ماه پر از خیر و برکت را فرصتی مغتنم برای جوانان و نوجوانان به‌منظور تزکیه و تهذیب نفس بیان کرد.

وی در‌خصوص اهمیت دادن به روزه و روزه‌داری اظهار کرد: دشمن با ارائه توطئه‌های گوناگون قصد دارد جوانان را از آموزه‌های دینی خویش دور سازد که دوری از روزه‌داری که یکی از فرامین حضرت است و یکی از آن مباحث شوم دشمنان به‌شمار می‌رود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان‌ اضافه کرد: خوشبختانه جوانان و نوجوانان با درک والا و بصیرت قابل توجه این هجمه شوم را با شب زنده‌داری در لیالی قدر پاسخگو بودند و با حضور در مساجد و مراسم شب قدر به دشمنان اثبات کردند تحت هیچ شرایطی فریب وسوسه‌های آنان را نمی‌خورند و با قدرت از مقدسات دینی خویش پاسداری می‌کنند.

گرجی به حدثی گهربار از امام صادق(ع) که فرمودند؛ روزه گرفتن تنها خودداری از خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نیست نیز اشاره کرد و گفت: با استناد به این حدیث ارزشمند در ایامی که روزه‌دار هستیم نه تنها باید از خوردن و آشامیدن خودداری کنیم؛ بلکه تمامی اعضای دیگر بدن نیز باید عفیف و روزه‌دار باشند؛ از این‌رو این مهم تمرینی برای پاکدامنی در دیگر ماه‌ها به‌شمار می‌آید.

وی در ادامه از برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی ویژه جامعه هدف این مجموعه خبر داد و گفت: این مسابقه در قالب محوریت‌هایی همچون روزه واقعی، روزه‌داری از دیدگاه قرآن، شب قدر، رابطه روزه و سلامت و تأثیر روزه در اخلاق برگزار می شود.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه، دانشجویان، ایثارگران و همسران شاهد و ایثارگر با مقاطع تحصیلی دیپلم به بالا می‌توانند جهت شرکت در این مسابقه آثار خود را تا پایان ماه مبارک رمضان به کانون فرهنگی شاهد شهرستان اراک  تحویل دهند.

captcha