احیای ارزش‌های دینی؛ مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی/ حجاب؛ عاملی برای حفظ حرمت‌های انسانی
کد خبر: 1432373
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
خمر بیان کرد:

احیای ارزش‌های دینی؛ مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی/ حجاب؛ عاملی برای حفظ حرمت‌های انسانی

گروه اندیشه: فرمانده حوزه کوثر ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش گفت: امروزه غربی‌ها با توسل به ابزارهای مختلف، در صدد تحمیل سبک زندگی غربی بر جوامع دیگر هستند و می‌طلبد تا دستگاه‌های فرهنگی، احیای ارزش‌های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی را به‌عنوان مهمترین وظیفه، مدّنظر قرار دهند.

فاطمه خمر، فرمانده حوزه کوثر ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: حجاب یک فریضه دینی و عاملی برای حفظ حرمت‌های انسانی و ارزش‌های اخلاقی است و در آن سو، بدحجابی یک معضل بزرگ ضدارزشی است.

وی ادامه داد: زنانی که با حجاب کامل در جامعه ظاهر می‌شوند، همچون سنگربانان شرافت و عفت در جامعه هستند که هم سلامت جامعه را تضمین می‌کنند و هم خودشان با آرامش بیشتری به فعالیت در عرصه‌های مختلف می‌پردازند.

فرمانده حوزه کوثر ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاش اظهار کرد: در سطح بین‌المللی، بانوان محجبه بی‌شماری داریم که با اقتدار کامل در عرصه‌های علم، ورزش و هنر حاضر شده و صاحب درجات برتر و نشان‌های غرورانگیزی شدند.

وی افزود: حجاب و عفاف علاوه بر اینکه واجب شرعی است، نشان‌دهنده وقار و عزت نفس انسان است و بنابراین توجه به این مهم از سوی زنان مسلمان ضروری است.

خمر ظهور ماهواره و اینترنت را راهی برای اشاعه سبک زندگی غربی دانست و افزود: امروزه غربی‌ها با توسل به ابزارهای مختلف، درصدد تحمیل سبک زندگی غربی بر جوامع دیگر هستند و می‌طلبد تا دستگاه‌های فرهنگی، احیای ارزش‌های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی را به‌عنوان مهمترین وظیفه، مدّنظر قرار دهند.

فرمانده حوزه کوثر ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاش یادآور شد: اگر اصل حجاب در جامعه برقرار باشد، علاوه بر مصونیت زنان در برابر آسیب‌های اخلاقی، جامعه نیز رو به پیشرفت قرار می‌گیرد.

captcha