ناامیدی از خلق خدا و توکل قلبی؛ اولین شرط دعا کردن
کد خبر: 1433136
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
دارابی بیان کرد:

ناامیدی از خلق خدا و توکل قلبی؛ اولین شرط دعا کردن

گروه علم و اندیشه: مدیر مؤسسه قرآنی علی‌بن‌ابیطالب چابهار گفت: اولین شرط به‌عنوان ادب قلبی در دعا کردن ناامیدی از خلق خدا و توکل قلبی به پیشگاه الهی است.

سکینه دارابی، مدیر کانون قرآنی علی‌بن‌ابیطالب(ع) چابهار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت:انسان باید هنگام دعا کردن فقط به یاد خدا و قدرت او باشد و هیچ امید و مددی جز خداوند را راهگشای مشکل خود نداند زیرا اولین شرط به عنوان ادب قلبی در دعا کردن ناامیدی از خلق خدا و توکل قلبی به پیشگاه الهی است.

وی بیان کرد: باید در نظر داشت مهمترین عامل قبولی دعا، انقطاع از خلق خدا و تنها توکل به خدا است و با عمق بخشیدن به باور خود به استقبال یأس از خلق برویم و این ادب قلبی دعا کردن را بهتر در خود ایجاد کنیم و به اجابت دعایمان بیشتر امید داشته باشیم.

مدیر کانون قرآنی علی‌بن‌ابیطالب(ع) چابهار ادامه داد: انسان در دعا کردن باید باور قلبی داشته باشد که خداوند دعای او را مستجاب می‌کند زیرا انسان هنگامی که چیزی را با دل و جان و حضور قلبی از خداوند بخواهد و تنها راه بدست آوردن آن را دست حمایت خدا بداند حتماً خداوند او را یاری می‌رساند و حاجتش را به او می‌دهد.

دارابی اظهار کرد: باید انسان در هر کاری به خدا توکل کند و هیچ وقت به امید بندگان خدا کاری را شروع نکند زیرا تا خداوند نخواهد برگی از درخت پایین نخواهد افتاد. پس توکل به خدا مهمترین عامل پیروزی انسان است زیرا در این صورت انسان از خلق خدا دور شده و به خداوند پناه می‌برد و هیچ ملجأ و پناهگاهی جز سایه امن الهی برای انسان متصورنیست پس پیروزی نیز برای چنین انسانی صد در صد است.

وی اضافه کرد: در هنگام دعا انسان دلش می‌شکند و با حالت سوز و دل شکسته دعا می‌کند و این بسیار خوب است زیرا انسان به رقت قلبی رسیده زیرا این حالت انسان، هم نزدیکی او را به خدا نشان می‌دهد و هم زمینه ساز اجابت دعایش است.

دارابی یادآور شد: توکل به خدا مهمترین سلاح پیروزی است و انسان باید این سلاح را هیچ گاه بر زمین نیندازد زیرا هیچ کس به جز الله تعالی بر حال بندگان خود آگاه نیست و کسی جز او نمی‌تواند فریادرس آنها باشد.

captcha