جامعه بدون رسانه، خالی از تمدن است
کد خبر: 1436135
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
امین:

جامعه بدون رسانه، خالی از تمدن است

گروه اجتماعی: شهردار زنجان با بیان این‌که می‎توان ادعا کرد جامعه بدون رسانه، جامعه بدون تمدن است، گفت: روز خبرنگار، روز فهم عمیق ارتباطات در جهان است و ارج نهادن به خبرنگاران معیاری برای تمدن و فرهنگ در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، محسن امین، شهردار زنجان، 13 مردادماه، در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که توسط این نهاد برگزار شد، گفت: آگاهی بخشی، ابهام‌زدایی و انتشار خبر در جوامع پیشرفته امروزی از نان شب هم ضروری‏‌تر است و باید از روی نیاز مبرم به سمت استقبال از خبرنگاران برویم که با وجود سختی‎های فراوان، خواسته‎های جامعه و مسئولان را برطرف می‎کنند.

وی با بیان این‌که می‎توان ادعا کرد جامعه بدون رسانه، جامعه بدون تمدن است، عنوان کرد: روز خبرنگار، روز فهم عمیق ارتباطات در جهان است و ارج نهادن به خبرنگاران معیاری برای تمدن و فرهنگ در جامعه است.

شهردار زنجان ادامه داد: روز خبرنگار، روزی برای ارزیابی کیفی جامعه است و هیچ تفاوتی میان خبرنگاران حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی وجود ندارد و آنچه اهمیت دارد ادای صحیح رسالت خبرنگاری است و نباید تبعیضی میان این خبرنگاران در حوزه‎های مختلف وجود داشته باشد.

ارتباط تنگاتنگ مدیران استان با رسانه‌ها

این مسئول با بیان این‌که با وجود تلخی‎های موجود با اصحاب رسانه در برخی موارد، ارتباط تنگاتنگی میان مدیران و اصحاب رسانه حاکم است، اظهار کرد: خبرنگاران به دلیل رسالت خود نسبت به جامعه بدون کم‌ترین ترحم، مدیران را در تنگنای سؤالات قرار می‌دهند و این امر موجب شفاف‌سازی در فعالیت‌ها و عملکرد بهتر می‌شود.

امین اضافه کرد: در روز خبرنگار، خبرنگاران با خون‎نگاری خویش کاری صارمی‌ وارانه انجام می‎دهند و متجلی‎ترین تعریف از آنان سختی‌پذیری و صداقت است و این دو ویژگی را باید همیشه به همراه داشته باشند و تکریم خبرنگاران موجب مستحکم‎تر شدن عزم آنان می‎شود.

آراض ضیایی، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در بخش دیگری از این جلسه، گفت: خبرنگاری شغل نیست زیرا اگر شغل بود، آنها همانند دیگر شاغلان در ساعت مشخصی در محل کار خود حضور داشتند حال آنکه خبرنگاران صرف نظر از زمان و روز و شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: خبرنگاری عشق است زیرا خبرنگاران سر از پا نمی‎شناسند و به هر سختی می‎سازند و ریسک‎پذیرند. خبرنگاری سخت و زیان‎آور است، چراکه با تمام افکار و خلایق و ناملایمات می‎سازند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تأکید کرد: روز خبرنگار، یادآور اراده عظیم مردان و زنانی است که برای بازگویی حقایق، پرچم خبر و قلم را در دست گرفته و چراغ راه جامعه خویش کرده‎اند.

این مسئول با اشاره به شهادت شهید صارمی در این روز، عنوان کرد: روز خبرنگار فرصتی برای پاسداشت افرادی چون شهید صارمی است که برای آگاهی‌بخشی به جامعه جان خود را تقدیم کردند.

ضیایی در پایان یادآور شد: خبرنگاری همچون پیامبری است و همچون پیامبر آگاهی‎بخشی، تعهد، بصیرت، انتقاد سازنده و پرهیز از منهیات دینی و اخلاقی را راه خویش قرار داد و با در نظر گرفتن فرهنگ غنی، آگاهی بخشی را تحقق بخشند.

captcha