خانواده اسلامی زمینه‌ کمال انسان در جامعه را فراهم می‌کند
کد خبر: 1437055
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶

خانواده اسلامی زمینه‌ کمال انسان در جامعه را فراهم می‌کند

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه خانواده در نظام اسلامی مایه آرامش انسان است، گفت: از نظر نظام اسلامی دور شدن انسان از خانواده نقص انسان را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‎‌الاسلام والمسلمین محمدحسن باریک‌بین، امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های روز گذشته، 17 مردادماه شهر قزوین، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل تکامل انسان در نظام اسلامی تشکیل خانواده است.

وی با بیان اینکه خانواده اسلامی زمینه‌ساز تکامل انسان در جامعه را فراهم می‌کند، افزود: خانواده محفلی برای انس انسان با خداوند و دور شدن او از خطرات معنوی و مادی است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه وجود همسران برای یکدیگر نعمتی از جانب خداوند محسوب می‌شود، بیان کرد: انتخاب همسر یکی از نعمت‌های خداوند است که از سوی خداوند برای آرامش انسان و همچنین تکامل او در اختیارش قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام باریک‌بین با بیان اینکه خانواده شایسته اسلامی خانواده‌ای است که  هریک یکدیگر را نعمت خداوند دانسته و به آن باور داشته باشند، تأکید کرد: رویکرد اصلی در خانواده مسلمان اعتقاد به نعمت بودن یکدیگر و شکر نعمت است.

امام جمعه موقت قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، بیان کرد: غزه امرو ز با مقاومت بی‌نظیر خود و همچنین تقدیم بیش از 1900 شهید راه عزتمندی و شرف را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم بی‌دفاع غزه تنها راه ایستادگی در برابر جنایات اسرائیل و همچنین شکست رژیم کودک کش را مقاومت می‌دانند، گفت: هلاکت سربازان اسراییلی و تلاش متحدان اسرائیل برای برقراری صلح از مهم‌ترین نتایج مقاومت ستودنی مردم غزه است.

باریک‌بین با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی همچنین دبیرکل سازمان ملل، ادامه داد: سکوت ننگین سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی که دایه دار حقوق بشر هستند جایگاه آنها بین مردم دنیا را کاهش و تنزل داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید عباس بابایی از وی به‌عنوان الگویی برجسته برای نسل امروز یاد کرد و افزود: شهدای دفاع مقدس ملت ایران اسطوره‌هایی کامل برای نسل امروز به‌شمار می‌آیند.

امام جمعه موقت قزوین در پایان با اشاره به سالروز شهادت شهید صارمی و نامگذاری این روز به نام روز خبرنگار، یادآور شد: خبرنگاران باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت کشور و همچنین نقد منصفانه به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنند.

captcha