توجه به سیاست‌های سلامت؛ ضامن حل مشکلات در سال‌‌های آتی
کد خبر: 1437060
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۹
وزیر تأکید کرد:

توجه به سیاست‌های سلامت؛ ضامن حل مشکلات در سال‌‌های آتی

گروه سلامت: وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نبایدچشم بر روی مشکلات حوزه سلامت ببندیم، گفت: اگر سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری به خوبی مورد توجه قرار بگیرد مطمئنا بسیاری از مشکلات در سال‌های آتی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه گذشته در آیین تجلیل از خبرنگاران این حوزه با تاکید بر اینکه قلم مقدس و آلودگی آن بدتر از آلودگی غذا و هوا است، عنوان کرد: انتظار نداریم نکات منفی ما را رسانه‌ها نبینند اما در صورتی که مطمئن نیستند خبری صحیح باشد ما حاضر به شفاف سازی هستیم و ظرف هفته آینده نیز در تلاشیم تا ارتباط بسیار مناسب تری بین مسئولان وزرات بهداشت و رسانه‌ها فراهم شود تا خبرنگاران به اطلاعات سریع تر و دقیق‌تری دست پیدا کنند.
راه‌اندازی انجمن تخصصی برای خبرنگاران حوزه سلامت
هاشمی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا انجمن تخصصی برای خبرنگاران حوزه سلامت ایجاد کنیم که اساتید این حوزه به همراه مسئولان دانشکده خبر نیز برای راه‌اندازی چنین بخشی اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی در ادامه سخنان خود افزود: اگر در همین مدت حضورمان در وزارت بهداشت همت بیشتری داشتیم مسلما فعالیت‌های مثمرثمر بهتری می‌توانستیم انجام بدهیم و مشکلات برجامانده کمتر به چشم می‌آمد. بنابراین باید تمام همت خود را به کار بگیریم تا حتی کوچک ترین بار را از دوش مردم برداریم.
نباشد چشم بر روی واقعیات ببندیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: علی رغم اینکه مسئولان نظام اهتمام ویژه‌ای بر حل معضلات حوزه سلامت داشته‌اند اما همچنان مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد و ما موظف هستیم چشم بر روی واقعیات نبندیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری به خوبی مورد توجه قرار بگیرد مطمئنا بسیاری از مشکلات در سال‌های آتی برطرف می‌شود.
هاشمی با تاکید بر اینکه باور مردم مهم ترین سرمایه ماست، تصریح کرد: ما درد و رنج مردم را به خوبی می‌بینیم ولو اینکه رنجی که مردم تحمل می کنند بسیار بیشتر از سرعت خدماتی است که ما به آنان ارایه می‌دهیم.
مردم را باید به خوبی با حقوقشان آشنا کنیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اگر ما مردم را به خوبی با حقوشان آشنا و نسبت به مسائلی که سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازد آگاه کنیم مطمئنا وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌ایم.
وی همچنین در خصوص مشکلات دانش آموزان شین‌آبادی نیز، گفت: باید برای اشتغال، ازدواج و... این کودکان بیمه‌ای را در دولت پیش بینی کنیم که مقرر شده وزارت آموزش و پرورش این کار را انجام دهد ولی در صورتی که این مسئولیت به وزارت بهداشت واگذار شود ما نیز آمادگی انجام آن را داریم.

captcha