مبنای حرکت نظام وصیت‌نامه امام حسین(ع) است
کد خبر: 1438154
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
مسئول هماهنگ‌‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

مبنای حرکت نظام وصیت‌نامه امام حسین(ع) است

گروه اجتماعی: گلشن‌زاده به نقش زنان جوامع اسلامی در ارائه مفسده‌های ماهواره اشاره کرد و گفت: مبنای حرکت نظام وصیت‌نامه امام حسین(ع) است که بانوان فداکار و فهیم ایران اسلامی با حرکت در مسیر حسینی می‌توانند در مقابل هجمه‌های سنگین دشمنان قدعلم کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محسن گلشن‌زاده، مسئول هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز، 20 مرداد در نشست شورای عالی بسیج ورزشکاران که در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد تعامل سپاه با ورزشکاران بسیار قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: تقویت بنیه فکری و اعتقادی جوانان در رشد، آبادانی و پویایی نظام بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه جوانان برترین نیرو به‌منظور پیشرفت و توسعه هستند و از این نیرو می‌توانیم در راستای اهداف بلند اسلام استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تقویت نیروهای انسانی و تبلور احکام دینی در روح و روان جوانان چشم طمع دشمنان را از انقلاب دور کرده و می‌کند، اضافه کرد: بدون تردید اعتلای باورهای دینی تحقق آرمان امام راحل، شهدای گرانسنگ و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را تسریع می‌بخشد.

گلشن‌زاده یکی از عمده راه‌های رسیدن به روحیه بسیجی را پیشه کردن تقوای الهی بیان کرد و گفت: خویشتن‌داری و ازخودگذشتگی از جمله عللی است که نظام را به اهداف عالیه خود می‌رساند؛ هر چند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است؛ اما کافی نیست و باید راه را برای برنامه‌های جامع‌تر هموار کرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در پیش گرفته تقوا نوجوانان و جوانان را از آسیب‌های اجتماعی که از سوی دشمنان و ایادی مزدور طراحی و ساماندهی می‌شود حفظ می‌کند، گفت: تقوا و پرهیز از گناهان جوامع بشری به‌ویژه جوامع اسلامی که از موهبت اسلام برخوردارند را در مقابل وسوسه‌های نفسانی و اشاعه تفکرات مخربی غربی بیمه می‌کند.

این مقام مسئول ترس از حضرت باریتعالی را از عمده شاخصه‌های بسیج برشمرد و برحضور گسترده و فعال نوجوانان و جوانان در بسیج به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر با توطئه‌های دشمنان، اعتلای فرهنگ دینی و تقویت پایه‌های تقوا در ضمیر آگاه و فطرت خویش تأکید کرد.

گلشن‌زاده با بیان این مطلب که حیا، غیرت، پاکدامنی و داشتن روحیه ایثار و شهادت از دیگر خصیصه‌های بسیجیان است، اظهار کرد: جوانان باید در خداوند متعال فنا شده و این فنا شدن را به معنای دقیق درک کنیم باقی شده و تمامی فعالیت‌ها و خدمات انگیزه و رنگ و بوی خدایی خواهد گرفت.

وی همچنین ضمن اشاره به این مهم که بسیج قدمت دیرینه داشته و از زمان حضرت رسول(ص) مسلمانان بر بسیج و حضور در محافل مختلف علمی، آموزشی و جهادی تأکید ویژه داشتند، افزود: امروز نوجوانان و جوانان به‌ویژه ورزشکاران می‌توانند بر این گستردگی افزوده و فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی را در جهان بسط و گسترش دهند.

گلشن‌زاده در بخش دیگر از سخنان خویش اجرایی شدن دستور رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر مبارزه با تهاجم فرهنگی را از اهم فعالیت‌های بسیج بیان کرد و گفت: بسیج وظیفه دارد با اجرای برنامه‌های صحیح، کاربردی و جذاب جوانان و نوجوانان را از دام فتنه‌گران عالم رهایی بخشد و برای رسیدن به این خواسته از توان و ظرفیت خویش استفاده می‌کند.

وی با بیان این مطلب که دستور صریح معظم له مبنی بر حضور فعال تمامی نهادها، دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها به‌منظور زدودن تهاجم فرهنگی از چهره نظام باید با قدرت و جدیت دنبال شود، افزود: امروز جنگ نرم در راستای تخریب افکار عمومی جامعه یکی از مهم‌ترین عواملی است که از سوی دشمنان اسلام دامن زده می‌شود؛ از این‌رو بسیار پسندیده است که جوانان از ظرفیت اداره ورزش و بسیج برای رسیدن به اهداف خویش استفاده کنند.

گلشن زاده در ادامه به تشریح معضلات ماهواره پرداخته و این ابزار اطلاع‌رسانی را یک دجال‌واره خواند و اظهار کرد: دشمنان از این ابزار در راستای تخریب افکار دینی و هویت ملی نوجوانان و جوانان استفاده می کنند؛ ازاین رو باید در جهت مبارزه با مفسده‌هایی که این ابزار اطلاع رسانی دارد با قدرت وارد عمل شد.

وی بابیان اینکه در راستای مبارزه با ماهواره باید اقدامات جدی تری اتخاذ شود، اضافه کرد: دشمن برای رسیدن به اهدفا شوم خویش از تمامی توان، ظرفیت و سرمایه کلان خویش استفاده می‌کند؛ از این‌رو بسیار پسندیده است که ما نیز در این راستا با قدرت بیشتر وارد شده و در اجرای برنامه‌های جذاب طرحی کرده و قویتر ظاهر شویم.

گلشن‌زاده در ادامه ظرفیت اداره ورزش و جوانان را گامی بسیار قوی در راستای زدودن مفسده‌های ماهواره و اینترنت عنوان کرد و گفت: وجود 70 هزار جوان ورزشکاردر کشور نوید اعتلای فرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی دارد؛ چراکه با تقویت بنیه اعتقادی در روح و روان این عزیزان می‌توانیم دیگر جوانان که در حوزه‌های دیگر فعالیت دارند را تحت تأثیر قرار داده و از ماهواره و شبکه‌های مستهجن غربی دور کنیم.

وی در ادامه سخنان خویش به نقش زنان جوامع اسلامی در ارائه مفسده‌های ماهواره اشاره کرد و گفت: مبنای حرکت نظام وصیت‌نامه امام حسین(ع) است که بانوان فداکار و فهیم ایران اسلامی با حرکت در مسیر حسینی می‌توانند در مقابل هجمه‌های سنگین دشمنان قدعلم کنند.

مسئول هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان در پایان، ورزشکاران را رزمندگانی عنوان کرد که همه وجود خویش را وقف اسلام کرده و در حفاظت از کیان اسلام و انقلاب از تمامی ظرفیت و توان خویش استفاده کنند.

captcha