مقاومت مردم غزه موجب بر باد رفتن آبروی سران عرب شد
کد خبر: 1439041
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

مقاومت مردم غزه موجب بر باد رفتن آبروی سران عرب شد

گروه سیاسی: امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مقاومت مردم غزه موجب بر باد رفتن آبروی سران عرب شد، گفت: استکبار جهانی با حمله به مردم بی‌دفاع غزه عقده‌های تاریخی، سیاسی و اجتماعی خود را می‌خواهد خالی کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رضایی، امام جمعه بیرجند امروز، 22 مرداد در تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه خراسان‌ جنوبی در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم بی‌دفاع غزه، گفت: استکبار جهانی با حمله به مردم بی‌دفاع غزه عقده‌های تاریخی، سیاسی و اجتماعی خود را می‌خواهد خالی کند.



وی اظهار کرد: جریان غزه آزادی‌‌خواهی دروغین سازمان‌های بین‌المللی که جریان حقوق بشر، برایشان جز یک مشت کاغذ پاره نیست را، ثابت می‌کند.



امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جریان غزه ثابت کرد اگر دین نباشد برادرکشی ساده است، ادامه داد: سازمان‌های بین‌المللی، شورای امنیت و سازمان ملل به قدر یک ذره به دنبال استقلال، آزادی و حفظ حریم بشریت نیستند.



رضایی بیان کرد: استکبار جهانی با تمام قوا به میدان آمده و اگر مقاومت حاکم شود به طور یقین مسلمانان می‌توانند نماز را در بیت‌المقدس برپا کنند و جریان غزه ثابت کرد که کاخ‌های شیشه‌ای استکبار با منطق مقاومت شکستنی و نابود شدنی است.



وی با اشاره به اینکه درحال حاضر به تمام جهانیان ثابت شده که استکبار از ابزار، وسایل و شیوه‌های گوناگون برای نابودی اسلام و غافل شدن مسلمانان از حقایق عالم تلاش می‌کند، ادامه داد: دشمنان و استکبار در پی غافل کردن جهان اسلام به عنوان یک مکتب پیش‌رونده در جهان است.



امام جمعه بیرجند به وظیفه مسلمانان در برابر استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: وظیفه کنونی ما برپا کردن ستون‌های حقیقی دین بوده که به برکت ایثا‌رها و شهادت اولیای الهی و در دوران اخیر شهدا و امام شهدا این امر محقق شده است.



رضایی با بیان اینکه درحال حاضر مسئله کشور ایران مسائل بین‌المللی نیست و نگران این مسائل نیستیم و مانند همیشه بر این مسائل پیروز شده‌ایم و آسیبی که ما در جامعه داریم از بعد داخلی است، گفت: باید برای رفع مشکلات داخلی بیش‌ از پیش تلاش کرده و از دستورات مقام معظم رهبری پیروی کنیم.



وی در ادامه به طرح صالحین اشاره کرد و افزود: مهمترین رکن این طرح روحانیان هستند و باید این طرح در مساجد حضور و ظهور یابد.



امام جمعه بیرجند با بیان اینکه روزی باید برسد که مساجد جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و به عنوان قلب تپنده و علمی در جامعه شناخته شود، یادآور شد: همچنین ائمه جماعت مساجد باید در ابعاد گوناگون فرماندهی را برعهده گرفته تا زمینه ظهور انسان کامل را فراهم کنند.

captcha