اسارت دوران دفاع مقدس در سایه عمل به ثقلین به آزادگی تبدیل شد
کد خبر: 1441168
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵

اسارت دوران دفاع مقدس در سایه عمل به ثقلین به آزادگی تبدیل شد

گروه اجتماعی: مدیرعامل مؤسسه پیام آزادگان اظهار کرد: پیام آزادگان این است که فرزندان به اسارت افتاده ملت ایران با عمل به ثقلین، اسارت را به آزادگی تبدیل کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، همایش سالروز ورود آزادگان و مراسم گشایش مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان در خوزستان، شامگاه 28 مرداد در تالار اجتماعات فجر اهواز برگزار شد.

علی‌محمد احدی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ هنری پیام آزادگان در این همایش با اشاره به جایگاه آزادگان با طرح این پرسش که چرا به رزمنده‌ای که در شرایط بد نظامی به اسارت درآمده است، آزاده اطلاق می‌شود، اظهار کرد: یک رزمنده در دوران رسالت چه اعمالی را باید انجام دهد تا آزاده شود؟ پیام آزادگان به شما این است که فرزندان به اسارت افتاده ملت ایران با عمل به ثقلین اسارت را به آزادگی تبدیل کردند.

وی اظهار کرد: اسیران دوران دفاع مقدس در سایه عمل به قرآن و کسب فیض از محضر نورانی اهل‌ بیت(ع) اسارت و زندگی تلخ این دوران را به آزادگی تبدیل کردند، درمان اصلی و قطعی جامعه و همه جوامع توسل به قرآن و اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) است.

احدی با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی در توسل به اهل‌ بیت(ع) و راهگشا بودن این باور در زندگی تأکید کرد: آزادگان باید رساننده این پیام باشند اسارت که بدترین و تلخ‌ترین نوع زندگی است در سایه عمل به ثقلین به مقطعی شیرین و فراموش‌‌نشدنی در زندگی آزادگان بدل شد.

مدیرعامل مؤسسه پیام آزادگان با اشاره به راه‌اندازی مؤسسه پیام آزادگان در خوزستان اظهار کرد: این مؤسسه از یادگاران بلافصل حجت‌الاسلام ابوترابی است که از سال 76 خود شخصاً اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای آن را تعیین و شرح وظایفشان را تعریف کردند. اما به دلایلی وضعیت مؤسسه به‌صورت جدی پیگیری نشد تا اینکه در سال 84  با پیگیری‌های حجت‌الاسلام ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به‌صورت رسمی ثبت و با سازوکار جدیدی تعریف شد.

وی ادامه داد: این مؤسسه علاوه پیگیری کارهای فرهنگی از قبیل ثبت و جمع‌آوری خاطرات آزادگان، نشر کتاب و برگزاری مناسبت‌ها جویای احوال تمام آزادگان در سراسر کشور است، مؤسسه پیام آزادگان سعی می‌کند ارتباط بین آزادگان را مانند دوران اسارت همچنان برقرار نگه دارد، این مؤسسه با کمک نهادهای دولتی و غیردولتی تا حد امکان در حد وسع خود توانسته است رابطه بین آزادگان را در این مدت برقرار و خاطرات آنها را جمع‌آوری کند. 

احدی گفت: نتیجه این پیگیری‌ها آن است که در حال حاضر 17 هزار صفحه از این خاطرات به‌صورت کتابخانه دیجیتال در پایگاه اینترنتی مؤسسه قابل رؤیت است و بیش از 10 هزار ساعت از این خاطرات در حال ثبت در این کتابخانه است، هدف از پیگیری این امور رساندن پیام ثقلین است، در کنار کارهای فرهنگی در حد بضاعت در بخش آزادگانی که دچار بیماری‌های صعب‌العلاج هستند پیگیری‌هایی صورت می‌گیرد و مؤسسه وظیفه خود را در این بخش انجام می‌دهد، همچنین حقوق و مطالبات آزادگان را در چارچوب قانونی و با نهایت جدیت و حفظ حیثیت آزادگان پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه مؤسسه در خوزستان به اهتمام دوستان آزاده مثل دوره‌های فرهنگی دوران اسارت راه‌اندازی شد، عنوان کرد: مؤسسه پیام آزادگان ظرفیت بسیار خوبی است که دوستان آزاده در هر حدی که می‌توانند به همنوعان خود خدمت کنند، هر قدر همکاری و تلاش در مؤسسات استانی زیاد باشد مؤسسه مرکز نیز کمک بیشتری به آنها خواهد کرد.

captcha