همایش بزرگداشت نخستین راهپیمایی انقلابی بانوان زنجانی برگزار می‌شود
کد خبر: 1442716
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
همزمان با ۹ شهریور؛

همایش بزرگداشت نخستین راهپیمایی انقلابی بانوان زنجانی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس حوزه هنری استان زنجان از برگزاری همایش بزرگداشت نخستین راهپیمایی بانوان زنجانی پیشرو در انقلاب اسلامی همزمان با ۹ شهریورماه جاری در دارالقرآن‌الکریم زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان حمیدرضا اسماعیلی، رئیس حوزه هنری استان زنجان روز گذشته، دوم شهریورماه، با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت نخستین راهپیمایی انقلابی بانوان زنجانی همرمان با 9 شهریورماه جاری، اظهار کرد: این همایش با هدف گرامیداشت نخستین تظاهرات خودجوش بانوان زنجانی در شهریورماه 57 علیه رژیم طاغوت در دارالقرآن زنجان برگزار می‌شود که فرصت مغتنمی برای تبیین اهداف این قیام توسط نسل اول انقلاب برای نسل‌های بعدی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت ماندگاری این حرکت تاریخی در اذهان مردم و ثبت آن در فهرست افتخارات ملی، به برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط حوزه هنری به همین مناسبت اشاره کرد و افزود: طراحی پایگاه اینترنتی، ساخت و اجرای سرود با مضمون روز بزرگداشت نهم شهریور، فراخوان مقاله، فراخوان طراحی نماد حرکت زنان پیشروی زنجان و آماده‌سازی نمایشنامه بخشی از این برنامه‌ها است.
رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به انتخاب حوزه هنری استان زنجان به‌عنوان دبیرخانه دائمی مراسم بزرگداشت واقعه نهم شهریور، اضافه کرد: امیدواریم در همین راستا همه اعضای کمیته بزرگداشت این مراسم جهت تبلیغ و تبیین این واقعه بزرگ همکاری‌های لازم را داشته باشند.

اسماعیلی استمرار بزرگداشت حرکت تاریخی بانوان زنجانی پیشروی انقلاب اسلامی در نهم شهریور در اذهان عموم را در گرو معرفی و شناساندن این حرکت تاریخی عنوان کرد و گفت: در همین راستا باید گام‌های اساسی در استان برداشته شود.

دبیر دبیرخانه دائمی مراسم بزرگداشت نهم شهریور عنوان کرد: دعوت از بانوان شهر و هماهنگی‌های لازم با ائمه جمعه شهرستان‌ها برای معرفی حرکت تاریخی بانوان زنجانی پیشرو در انقلاب اسلامی 57 در خطبه‌های نماز جمعه روز هفتم شهریور برخی از این برنامه‌ها است.

وی تهیه و پخش نماهنگ تهیه شده توسط صدا و سیما، اجرای نمایشنامه با مضمون حرکت تاریخی بانوان زنجانی پیشرو در انقلاب اسلامی در مراسم، تهیه فراخوان طراحی پوستر با مضمون فوق و تهیه جوایز برای طرح برگزیده را نیز بخشی از برنامه‌های این دبیرخانه برشمرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در پایان تأکید کرد: تهیه تندیس با مضمون و مفهوم پیشرو بودن حرکت بانوان زنجانی در انقلاب اسلامی و اهدای آن به 9 نفر از بانوان پیشکسوت، معرفی اولین مادر شهید انقلاب اسلامی 57 در استان و اولین مادر شهید استان در دوران دفاع مقدس و رونمایی از کتاب مطالعاتی و پژوهشی بانوان زنجانی پیشرو در انقلاب اسلامی نیز از جمله برنامه‌هایی است که به همت اعضای این دبیرخانه اجرا می‌شود.

captcha