بوشهر عرصه مهم تولید علم و استراتژیک امنیتی ایران است
کد خبر: 1442946
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

بوشهر عرصه مهم تولید علم و استراتژیک امنیتی ایران است

خبرنگاران افتخاری/ حامد فکوری: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌جمعه بوشهر در دیدار با استاندار و جمعی از مدیران استان در هفته دولت گفت: استان بوشهر در عرصه مهم تولید علم و استراتژیک امنیتی ایران است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌جمعه بوشهر، در دیدار با استاندار و جمعی از مدیران استان در هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مربوط به جغرافیا و برهه زمانی خاصی نیست و آمده تا تاریخ بشریت را متحول و جهان را از ابتذال و ظلم به بشریت جدا کرده و به فضای پر از اخلاق، معنویت و دین‌مداری سوق دهد.

وی ایران را برخاسته از آموزه‌های بعثت انبیاء و اسلام دانست و افزود:‌ بعد از بعثت انبیاء، انقلاب اسلامی ایران تنها قیامی است که دارای چنین برکات فراوانی بوده و توانسته جهان را این چنین متحول کند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه ایران اسلامی در طول تاریخ حیات خود به اندازه شرایط کنونی «بعد از انقلاب اسلامی» مورد توجه نبوده است، اظهار کرد: ایران اسلامی با هدایت‌های مقام معظم رهبری روند رو به رشدی را پیش روی خود گرفته و شرایط ایران در تمامی عرصه‌ها چنان بوده که در حال حاضر تمام جهانیان نگاهشان معطوف به ایران است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خدمت به انقلاب اسلامی ایران را افتخاری بزرگ برای هر فرد و در هر مقامی دانستند و تصریح کرد: آمریکا به عنوان قدرت ظاهری از نظر فرهنگ عمومی جهانی و اقتصاد آن چنان دچار استحصال شده که آخرین عملکردهای سخت و نرم خود را برای رهایی از این بحران انجام می‌دهد، ولی امروزه ما شاهد آن هستیم که در تمامی طراحی‌های خود دچار تناقضات شدید شده و مدام شکست می‌خورد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت بالا و قابلیت‌های فوق‌العاده است، تصریح کرد: استان بوشهر دارای فرهنگ تاریخی بسیاری متعالی و دینی است و در عرصه اقتصاد تمام شاخص‌های رشد کلان کرانه‌ای را دارد. استان بوشهر در عرصه امنیت نیز یکی از مراکز مهم استراتژیک امنیتی ایران است و در عرصه علم و فن‌آوری نیز دارای شاخص‌های بالای تولید علم و فن‌آوری بوده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌جمعه بوشهر همچنین، افزود: استان بوشهر دارای وحدت، اخلاق و تقواست و در عرصه سیاسی نیز اخلاق سیاسی در استان حکمفرماست به طوری‌که مسئولان کشوری از این اخلاق سیاسی و ولایت‌مداری استان بوشهر به نیکی یاد می‌کنند و امید است در آینده نه چندان دور با تدوین نقشه جامع فرهنگی و نقشه جامع توسعه اقتصاد در تمام شاخص‌های آن، چه زیرساخت‌ها و چه روساخت‌ها، استان دارای شرایطی شود که آلبوم توسعه و پیشرفت ایران باشد.

مصطفی سالاری، استاندار بوشهر در این دیدار، با تبریک هفته دولت، و با تأکید بر این نکته که دولتمردان باید عملکرد دولت به سمع و نظر مردم برسانند، بیان کرد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در بخش‌های مختلف استان بوشهر در یک‌سال گذشته در استان بوشهر ایجاد شده باید این مهم در حوزه‌های مختلف اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت به ارزش 600 میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: 289 پروژه به ارزش 600 میلیارد تومان در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد که نسبت به هفته دولت سال قبل سه برابر افزایش دارد.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر با اشاره به اینکه  شش‌هزار و 466 واحد مسکن مهر در این هفته به متقاضیان واگذار می‌شود، گفت: برای اجرای پروژه‌های مسکن مهر سه میلیارد و 244 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده و دولت مکلف به خدمت رسانی به مردم است و امسال عزم و اراده مسئولان تکمیل طرح‌های نیمه تمام است که امسال بخش عمده‌ای از طرح‌ها تکمیل و به اتمام می‌رسد.

یادآور می‌شود، در ادامه استاندار، فرماندار و مدیران دستگاه‌های استان بوشهر ‌همزمان با آغاز هفته دولت با حضور در گلزار شهدای بهشت صادق(ع) بوشهر با آرمان‌های شهدای والامقام و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

captcha