ضرورت تولید مفاهیم در عرصه مدیریت اسلامی
کد خبر: 1446679
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
چگینی عنوان کرد:

ضرورت تولید مفاهیم در عرصه مدیریت اسلامی

گروه اندیشه: رئیس مرکز آموزش و پژوهش کمیته امداد کشور ابراز کرد: باید از طریق کرسی‌های نظریه‌پردازی به تولید مفاهیم در مدیریت اسلامی بپردازیم تا موفق به تحقق آرمان‌هایمان در سطح جهان شویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا چگینی، رئیس مرکز آموزش و پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در اختتامیه همایش علمی ـ پژوهشی مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی از سری برنامه‌‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که پنجشنبه، 13 شهریور در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه پراکنده شدن عطر ولایت از برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح دنیا، نیاز واقعی جامعه امروز بشریت است، افزود: بشریتی نیازمند این معارف است که امروز در تکنولوژی غرق شده و هر روز از منزلت و کرامت انسانی فاصله می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رجعت به معنویت، الهام گرفتن از زندگی ائمه(س) و بهره‌مندی از نسخه شفابخش آن‌ها در کنار آموزه‌های قرآن راه حل این مشکلات است، ابراز کرد: پرداختن به موضوع مدیریت اسلامی نیاز ضروری امروز دنیاست و ما معتقدیم در این زمینه برای دنیا طرح داریم که باید حوزه دانش ما روی این نوع مدیریت کار کند.

چگینی ادامه داد: در بحث علوم انسانی باید از طریق کرسی‌های نظریه‌پردازی به تولید مفاهیم در مدیریت اسلامی بپردازیم و علوم جدید را دریافت و بومی کرده و بعد هم به جهان عرضه کنیم تا موفق به تحقق آرمان‌هایمان در سطح جهان شویم.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداختن به این الگوها یعنی ائمه(ع) بوده و سعی کرده با تلاش در حوزه مدیریت‌ خود کارهای بسیاری را در عرصه پژوهش انجام دهد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) برای درک صحیح از محیط علمی خود پیگیری 20 پژوهش انسانی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: از نتایج این تحقیقات برای راهبردهای مهم، جهت شناخت و خدمت به علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) استفاده می‌شود.

چگینی با بیان اینکه برای برگزاری این همایش یک شورای راهبردی تشکیل شده است، افزود: 30 درصد کل مقالات رسیده در چهار سال گذشته به این همایش مربوط به سال جاری می‌شود که از نظر تنوع و عمق مطالب ارائه شده غنی‌تر هستند.  

رئیس مرکز آموزش و پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور عنوان کرد: علاوه بر این همایش دیگری به نام «مدیریت جهادی» را بهمن ماه در استان هرمزگان برگزار خواهیم کرد و بحث‌های مرتبط با الگوهای مدیریت اسلامی و جهادی و همچنین نظریه‌پردازی در این عرصه ارائه می‌شود که نیازمند همکاری محققان و اساتید حوزه و دانشگاه در این زمینه هستیم.

وی اظهار کرد: پنج جلد کتاب برای انتقال محتوای ارائه شده در اختتامیه این همایش که در دو روز 12 و 13 شهریورماه برگزار شد، چاپ می‌شود، همچنین یک مجلد هم برای مجموعه مقالات رسیده به این همایش پیش بینی شده تا به شکل یک محصول علمی قابل ارائه و استفاده در تصمیمات سازمانی، کاری و حتی زندگی شخصی مورد استفاده قرار گیرد و همگان از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.                   

یادآور می‌شود، همایش علمی ـ پژوهشی مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی از سری برنامه‌‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در محورهای مدیریت اسلامی و ارتقاء فرهنگی، مدیریت اسلامی و حمایت‌های اجتماعی، مدیریت اسلامی و نهادهای حمایتی، مدیریت اسلامی و همبستگی اجتماعی و مدیریت اسلامی و ظرفیت‌‌سازی‌های مالی و اقتصادی با ارائه چند پانل تخصصی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 12 و 13 شهریورماه به کار خود پایان داد.

captcha