60 حافظ جامعةالقرآن الیگودرز در آزمون وزارت ارشاد حضور می‌یابند
کد خبر: 1450815
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

60 حافظ جامعةالقرآن الیگودرز در آزمون وزارت ارشاد حضور می‌یابند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر جامعةالقرآن الکریم الیگودرز از حضور ۶۰ نفر از حافظان این مرکز در آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

ناهید طاهری، مدیر جامعةالقرآن الکریم الیگودرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این مطلب گفت: ثبت نام ترم پاییز این مرکز در رشته‌های حفظ قرآن انجام شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون 35 نفر در رشته روخوانی قرآن و 40 نفر در رشته حفظ موضوعی قرآن به روش اشاره ویژه کودکان چهار تا شش سال ثبت نام کرده‌اند.

طاهری از آغاز دوره حفظ جزء هشتم ویژه حافظان 9 تا 12 سال خبر داد و تصریح کرد: 60 نفر از حافظان این جامعةالقرآن، چهارم مهرماه در آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ اجزاء 1 تا 5، اجزاء 1 تا 10، اجزاء 1 تا 15 حضور پیدا می‌کنند.

حضور 17 الیگودرزی در کلاس حفظ جزء سوم قرآن

مدیر جامعةالقرآن الکریم الیگودرز با اشاره به اینکه افراد جدیدالورود در هر رشته تعیین سطح می‌شوند، اظهار کرد: کلاس حفظ جزء سوم قرآن کریم با حدود 17 نفر تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در شش ماهه اول امسال، بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه دهه کرامت، برگزاری دو اردو به امامزاده‌های سید‌محمد از نوادگان امام موسی کاظم(ع) در الیگودرز و امامزاده عبدالعلی(ع) در خمین، برپایی مسابقات نقاشی با موضوع امام رضا(ع) با حضور حدود 40 نفر، اعطای هدیه به 17 نفر از افرادی که نام رضا و معصومه را دارند از جمله برنامه‌های جامعةالقرآن الکریم الیگودرز بود.

حضور 340 قرآ‌ن‌آموز در دوره تابستان این مرکز

طاهری افزود: در دوره تابستان 340 قرآن‌آموز بانو در تمامی مقاطع سنی و  پسران زیر 15 سال در رشته حفظ حضور داشتند. همچنین در دوره روخوانی نیز 70 نفر از بانوان و پسران زیر 15 سال در سه کلاس شرکت کردند.

یادآور می‌شود، مدیر جامعةالقرآن الیگودرز در همایش سراسری جامعةالقرآن الکریم که به مدت سه روز از 10 تا 13 شهریورماه در قم برگزار شد به عنوان یکی از مدیران نمونه این مرکز معرفی شدند.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام در دوره‌های جامعةالقرآن الکریم الیگودرز با شماره 43322272-066 تماس بگیرند و یا به نشانی این مؤسسه در لرستان، الیگودرز، خیابان رودکی(مطهری)، بالاتر از اداره پست، کوچه دکتر حسابی، پلاک5 و 7 مراجعه کنند.

captcha